טבע ופריגו משיקות תרופה עם היקף מכירות של 423 מ' ד'

טבע ופריגו הודיעו היום על השקת הגירסה הגנרית ל-Temodar (טמוזולומיד) בארה"ב ■ עלות המוצר ורווחיו בארה"ב יתחלקו שווה בשווה בין שתי החברות

טבע ופריגו הודיעו היום על השקת הגירסה הגנרית ל-Temodar (טמוזולומיד), תרופה בעלת שווי שוק של 423 מיליון דולר.

טבע תייצר, תשווק ותפיץ את המוצר בארה"ב, ועלות המוצר ורווחיו בארה"ב יתחלקו שווה בשווה בין שתי החברות. טבע הייתה הראשונה להגיש בקשה לשיווק התרופה, ועל כן היא זכאית ל-180ימי בלעדיות בשוק.

מוצר זה הוא הגירסה הגנרית של טמוזולומיד, לטיפול במבוגרים שקיבלו אבחנה חדשה של גליובלסטומה רב צורנית בשילוב עם טיפול בהקרנות ולאחר מכן כטיפול אחזקתי, ובמטופלים עם אסטרוציטומה אנאפלסטית עיקשת שחוו התקדמות של המחלה בעודם מטופלים בתרופות המכילות nitrosourea ו-procarbazine. תרופת המקור רשמה מכירות בהיקף 423 מיליון דולר בשנה בארה"ב.

יו"ר נשיא ומנכ"ל פריגו, ג'וזף פאפא, אמר כי "ההשקה הבלעדית של המוצר, בשיתוף עם טבע, היא דוגמה נוספת להתמקדותנו בייצור חומרי גלם פעילים מורכבים. אנו שמחים להציע מוצר חשוב זה למטופלים בארה"ב".

"אנו מרוצים מההזדמנות לשתף פעולה עם פריגו ולהציע למטופלנו אלטרנטיבה לתרופה חשובה זו, באיכות גבוהה ובמחיר נמוך יותר. ההשקה מעידה על המחויבות של טבע להמשיך ולאתר הזדמנויות להגשה ראשונה ולהגביר את ערך סל המוצרים שלנו על ידי התמקדות בשווקים עם שולי רווח גבוהים ותחרות נמוכה", אמר אלן אוברמן, נשיא ומנכ"ל תחום הגנריקה בטבע אמריקה.