לפיד: מסים על רכבי יוקרה, מסכי טלוויזיה ענקיים - וגם על ג'קוזי

כפי שהוסכם בטיוטת התקציב, שר האוצר מטיל מסים על מוצרי יוקרה - ובהם טרקטורונים ורכבי שטח, פרוות, ריהוט עתיק, יאכטות, אופנועי ים, מטוסים ועוד

כפי שהוסכם בטיוטת תקציב המדינה לשנת 2013-2014, שר האוצר יאיר לפיד מטיל מסים על מוצרי היוקרה. לפיד חתם על צו המעלה את שיעורי מס הקנייה המוטלים על מוצרי יוקרה שחייבים כיום במס קנייה, והמטיל מס קנייה על מוצרי יוקרה נוספים שהיו פטורים ממס עד כה - החל מ-1 בספטמבר 2013.

המהלך, שגובש ברשות המסים ויצא לדרך בצו שנחתם היום (ה') על-ידי לפיד, צפוי להגדיל את הכנסות המדינה ממסים בכ-110 מיליון שקל.

החל מהחודש הבא יועלה המס על כלי רכב יוקרתיים ששוויים מעל 300 אלף שקל - שרובם נמצאים בדרגת זיהום האוויר הגבוהה ביותר. כך, למשל, על רכב שמחירו לצרכן מיליון שקל יוטל מס קנייה בשיעור 97% ממחירו ליבואן, במקום 83%.

כבר מיום ראשון הקרוב, 18 באוגוסט, יעלה שיעור מס הקנייה הקיים על טרקטורונים ורכבי שטח מ-30% ל-50%, המס על מסכי טלוויזיה שגודלם מעל 50 אינטש יעלה מ-15% ל-30%, ויוטל מס קנייה בשווי 550 שקל למקרר שגודלו מעל 800 ליטר.

בנוסף, על מוצרי יוקרה כמו פרוות, ריהוט עתיק, יאכטות, אופנועי ים, מטוסים ועוד, שעליהם לא הוטלו מסים עד כה, יוטל מס: 15% על מטוסים פרטיים (מלבד אלה המשמשים לצורך מתן שירות תעופה סדיר, לחקלאות או לכיבוי שריפות) ועל יאכטות, ומס של 20% על אופנועי ים.

מס בשיעור של 20% יוטל על פרוות וריהוט עתיק. 12% מס יוטל על ג'קוזי שאחת ממידותיו החיצוניות לרבות האלכסון עולה על 100 ס"מ (המס האפקטיבי ביבוא יהיה בשיעור של 19.2%).