מס שווי השימוש העתיק, שמכניס למדינה 5 מיליארד שקל בשנה, לא מותאם לעידן הרכב החשמלי: מציע "הטבה" שנשחקת במהירות ומספק מוטיבציה שלילית לעבור לרכב חסכוני וירוק • בציי הרכב ממשיכים להעדיף רכבי בנזין מזהמים, אבל נראה שהאוצר מעדיף זאת כך
הלילה יעלה המס בישראל על מוצרי עישון לסוגיהם, וזאת על-מנת לאזן את תקציב המלחמה בעזה • כמו כן, לא רק הקנייה תמוסה, אלא גם החזקת מלאי של טבק לא מעובד וטבק לסיגריות
בנוהל חפוז שהפתיע אפילו את משרדי הממשלה, הגיש האוצר בשבוע שעבר מתווה חדש למיסוי ירוק • מי הנפגעים העיקריים, ואיך הוא ישפיע על השוק?
מס הנסועה החדש יחול בעתיד גם על רכבי הפלאג-אין, ובענף הרכב אומרים בתגובה כי מדובר בצעד "מפלה וחסר היגיון" • בנוסף צפוייה התייקרות משמעותית במחירי רכבי הפלאג-אין החדשים, בשל עליית מס הקנייה עליהם ל-83% • וגם: איך מתמודדים היבואנים עם סכנות הים האדום
הצעת התקציב 2024 כוללת צעדי מיסוי על כלי רכב חשמליים, בהם על הנסועה והטעינה • באוצר מסבירים זאת בכך שהם מכניסים פחות כסף למדינה, בשל מיסוי מופחת • אולם לפי הנתונים, חרף החדירה המואצת של החשמליים בשנה החולפת, ההכנסות ממיסי רכב דווקא שברו שיאים
על־פי הצעת התקציב החדשה שהוגשה הבוקר, ימשיך לעלות מס הקנייה על רכב חשמלי עד להשוואתו לרכבי בנזין, תבוטל ההטבה באגרת הרישוי השנתית ויוטל מס נסועה על רכב חשמלי
כ־18% מכלל כלי הרכב שנמכרו בישראל ב־2023 היו חשמליים, אך בשנה החדשה הצמיחה עשויה להיבלם בחסות העלאת מס הקנייה • השאלה הגדולה: האם היבואנים והיצרנים יספגו עליות מחירים של אלפי שקלים כדי לא "להרוג את הביקוש", כפי שקרה החודש בגרמניה
העלייה משקפת את עליית מס הקנייה על רכב חשמלי מ-20% ל-35% • עם זאת, בענף מעריכים כי במהלך השבועות הקרובים החברה עשויה להוריד את מחירי הדגמים עצמם, וזאת על מנת לפצות על ההתייקרות הנובעת מהעלאת המס ולשמור על התחרותיות
הביקוש לרכבים חשמליים קיבל תפנית חדה לאחר חודשיים בהם המכירות צנחו והמלאים הצטברו • החשמליות ימסרו ללקוחות החל מינואר, במחירים שלפני עליית מס הקנייה • אולם, התנופה במכירות עשויה להיקטע בשל שיבושי אספקה, תנודתיות בשערי החליפין ועוד התייקרויות
סמוטריץ אמר כי החזרת המס, אם תתרחש, תהיה בהידברות עם רה"מ והסיעות החרדיות • על־פי הערכת רשות המסים, ההכנסות לקופה הציבורית מהמס החדש, אם היה העובר, היו כ-660 מיליון שקל בשנה
במכתב ששלח מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן, למנכ"ל האוצר נכתב כי ההעלאה הצפויה בתחילת השנה למס הקנייה על רכב חשמלי, תגרום להתייקרות מחירי הרכבים החשמליים • בן זקן הוסיף כי הדבר יפגע כלכלית בישראלים, ובמיוחד בתושבי הפריפריה
מס הסוכר על משקאות ממותקים הוטל בשנת 2022, בוטל במרץ האחרון, וכעת עשוי לחזור בניסיון למלא את הקופה הציבורית • אבל התזזיתיות במדיניות המס וההטיות בצריכה בימי הקורונה מקשים להעריך את ההשלכות בפועל
הצעת האוצר כוללת החזרה חלקית של המס, ללא מיסוי משקאות "דיאט" • המס המקורי הכניס למדינה כ-800 מיליון שקל תוך שנה, הרבה יותר ממה שציפו באוצר
ב־7 באוקטובר החיים בישראל התהפכו, וכעת כולם עסוקים במלחמה בכל הזירות - האישית, העסקית והכלכלית • אך בטרם פרצה הלחימה, אושרו מספר שינויים שייכנסו לתוקף ב־1 בינואר וישפיעו על הכיס של כל אחד ואחת מאיתנו • גלובס ממפה 5 תוכניות, תיקוני חקיקה והטבות לקראת השנה החדשה • לקראת 2024, פרויקט מיוחד
2023 הייתה שנת שיא עבור שוק הרכב החשמלי, עם קרוב ל־50 אלף מסירות • אולם בסוף 2024 צפויות ההטבות על רכב חשמלי להתבטל, והמיסוי עליהם יזנק מ־35% ל־83% - ובכך ישתווה לזה המושת על רכבי בנזין ודיזל • איך ניתן לפתור זאת, ואיזו רפורמה חלופית קיימת?
באוצר לא גיבשו מתווה חדש להטבות מס על רכבים חשמליים, ובענף הרכב נערכים להעלאת מס הקנייה על רכב חשמלי ל־35% כבר בחודש הבא ואילו ב-2025 הוא עלול לזנק כבר ל-83% • בענף מעריכים כי לאחר העלאת המס יהיה קשה למצוא כלי רכב חשמליים משפחתיים בסיסיים בפחות מ-180 אלף שקל
בצלאל סמוטריץ'ועדת הכספיםטסלהיבוא רכבמיסוי ירוקמכונית חשמליתמסיםמשקאות קליםמשרד האוצרשוק הרכב