לפני כחודש פורסם כי הממונה על התקינה קרא להימנע מצריכת "וודקה מוסקבה" בשל סכנה לעיוורון ולמוות ■ אתמול עצרה רשות המסים שני שותפים בחברת א.א. סלבה, יצרנית הוודקה, בחשד להעלמת עסקאות והתחמקות ממס קנייה
הישראלים, שקוראים להוזלה של שלושה שקלים במחיר הקוטג', מקבלים בהכנעה מסי רכב דרקוניים ■ התוצאה: בישראל 2014 נדרשות 14 משכורות ברוטו לרכישת מכונית משפחתית חדשה ■ וגם: מי מרוויח עלינו / אלי ציפורי
לפי סטורנקסט, למרות הירידה החדה בצריכה הריאלית, המכירות הכספיות עלו אשתקד ב-6.3% והגיעו ל-7.54 מיליארד שקל ■ בשנת 2013 הוציא הצרכן הישראלי 1.78 מיליארד שקל על המותג המוביל בשוק - מרלבורו
הבעיה של שוק הרכב: מס גבוה והטבות מופלגות לכלי רכב צמודים
מהם סוגי המס המשולמים על קניות ברשת, מהן העלויות הנוספות שצריך להביא בחשבון, ועל מה יש להקפיד כדי לבצע קנייה בטוחה? ■ מדריך לצרכן המקוון
חברת מאיר שבבעלות יעקב שחר הגישה תביעה נגד רשות המסים, בטענה לגבייה שלא כדין של מיסי קנייה על קטנועים מדגם הונדה אינטגרה שיובאו על-ידה
האוצר הוא "הבוס הגדול" של שוק הרכב, אבל נציגיו נמנעים מלהביע את עמדתם בדיונים על עתיד השוק ■ כשהם מביעים - הטיעונים מקוממים ■ המסים הישירים על רכב חדש (לפני מע"מ ושווי שימוש) הסתכמו ב-2012 בכ-8.2 מיליארד שקל
מסקר של מכון מידע שיווקי סי.איי עולה כי הצרכנים מגיבים בשטח לשינוי במחירי האלכוהול הכבד שנכנס לתוקף לפני חודשיים - ורבים מצהירים על הפחתה משמעותית בצריכת משקאות וסיגריות ■ האם זו מגמה קבועה או הלם ראשוני?
ישראל כץ אמר בכנס השמאים כי "המדינה מרוויחה הרבה כסף מרכבים חדשים, ואם זה היה תלוי בי מס הקנייה היה חצי לפחות ממה שהוא היום" ■ "אני לא יכול להיאבק על דבר שהוא לא ריאלי כרגע"
מס הקנייה על המכונית בישראל הוא בגדר "גם וגם" ולא "במקום"
הצו החדש למיסוי מוצרי יוקרה מחזיר אותנו לימיו הראשונים של חוק מס קנייה
המגה-ג'יפ מרצדס GL קלאס לא מתבייש להחצין כל סממן של מותג ומעמד, אבל משמש גם כרכב טיולים/סידורים משפחתי ושימושי להפתיע
כפי שהוסכם בטיוטת התקציב, שר האוצר מטיל מסים על מוצרי יוקרה - ובהם טרקטורונים ורכבי שטח, פרוות, ריהוט עתיק, יאכטות, אופנועי ים, מטוסים ועוד
בעקבות הרפורמה, מחיר המשקה ייקבע גם בהתאם לשיעור האלכוהול בו ■ המשמעות: משקאות רבים יתייקרו, אך אחרים יוזלו - חלקם משמעותית ■ סקר מידע שיווקי סי.איי מגלה כי יותר ממחצית מהצרכנים יפחיתו את קניית האלכוהול
הצרכנים אוגרים משקאות לפני ההתייקרות הצפויה עקב העלאת מס הקנייה על אלכוהול ■ הנתונים מתייחסים לחודש יוני ואינם כוללים את מוצרי היין והבירה
מאז ינואר 2012 התייקרו הסיגריות 3 פעמים - והמחיר עלה ב-5.5-6 שקלים לחפיסה ■ לפי סטורנקסט, ב-4 השבועות שלאחר עליית המס האחרונה נרשמה ירידה של כ-10% בהיקף מכירות הסיגריות ■ הנפגעת העיקרית: חברת דובק
בצלאל סמוטריץ'המומלצותיבוא רכבמיסוי ירוקמיסוי רכבמכונית חשמליתמסיםמשרד האוצררכב סינישוק הרכב