תביעה: מיסי קנייה גבוהים מהמותר על קטנועי הונדה אינטגרה

חברת מאיר שבבעלות יעקב שחר הגישה תביעה נגד רשות המסים, בטענה לגבייה שלא כדין של מיסי קנייה על קטנועים מדגם הונדה אינטגרה שיובאו על-ידה

חברת "מאיר חברה למכוניות ומשאיות בע"מ", שבבעלות איש העסקים יעקב שחר (יחד עם גיסו ישראל קז), המייבאת את המכוניות וולבו, הונדה ויגואר לישראל, הגישה הבוקר (ב') לבית משפט השלום בראשון-לציון תביעה כנגד רשות המסים, בטענה לגבייה שלא כדין של מיסי קנייה על קטנועים.

לטענת התובעת, באמצעות עורכי הדין אביגדור דורות ודייב זיתון ממשרד איתן, מהולל ושדות, רשות המסים דורשת מיסי קנייה הגבוהים בעשרות אחוזים מהמותר על קטנועים מדגם "הונדה אינטגרה", שיובאו על-ידה, ותובעת את השבת הכספים שנגבו בהיקף של כ-720 אלף שקל.

לטענת החברה, קטנוע מדגם "אינטגרה" הינו קטנוע מפלח שוק של קטנועים בעלי נפח מנוע גבוה, שנועד לתת מענה לרוכבי קטנוע בעל יכולות גבוהות. התובעת טוענת כי רשות המסים החליטה למסות את קטנוע "האינטגרה" בהתאם למיסוי המוטל על אופנועים, הגבוה בעשרות אחוזים מהמיסוי המוטל על קטנועים (72% לעומת 40%), וזאת בטענה כי לקטנוע ה"אינטגרה" יש הן מאפיינים של קטנוע והן מאפיינים של אופנוע, ועל כן יש לסווגו בפרט המכס בו ממוסים אופנועים.

עוד נטען בתביעה כי לקטנוע "האינטגרה" יש את כל המאפיינים המהותיים של קטנוע - בין היתר היעדר "יכולת חביקה" של גוף הכלי בקטנוע לעומת אופנוע וכן אמצעי תפעול והבקרה בקטנוע הינם פשוטים בצורה משמעותית בהשוואה לאופנוע וכך גם התכנון ההנדסי ועוד - כאשר החלטת רשות המיסים מתעלמת ממאפיינים מהותיים אלה.

כמו כן, התובעת טוענת כי החלטת רשות המסים מפלה אותה אל מול יבואנים אחרים, המייבאים אף הם קטנועים בעלי נפח מנוע גבוה, כאשר ביחס אליהם לא דורשת הרשות את המס החל על אופנועים.

במאי השנה פירסמה רשות המסים טיוטת נוהל, בה צוין כי בכוונת רשות המסים לבצע שינוי בשיטת המיסוי של רכב דו-גלגלי. בטיוטה נכתב כי ההבדלים בין אופנועים וקטנועים נשחקים, דבר שהפך את האבחנה ביניהם לבלתי אפשרית בחלק מהמקרים.