החלטת משרד האוצר לצמצם את הטבת המס על כלי רכב היברידיים וידידותיים לסביבה, היא ניצחון התפיסה הטקטית קצרת-הטווח של צמצום הגירעון, על האסטרטגיה של השמירה על איכות האוויר • החיסכון הזה יעלה לנו הרבה, ומי שישלם על כך הם ילדינו ונכדינו
אסור שמוצר צריכה בסיסי, שלא ניתן לשרוד בלעדיו, יהיה יקר ובלתי מושג • דעה
במסגרת "נטו משפחה" בוטלו לפני שנתיים מכסים בשיעור 12% על מוצרים שונים, בהם משקפי ראייה • אלא שבסוף 2019 צפויה לפוג הוראת השעה עליה חתם בזמנו השר כחלון, והפטור יתבטל • יעקב הלפרין ל"גלובס": "מצב בו הציבור משלם מס על מוצר רפואי הוא אבסורד. זה לא מס אלא קנס"
"היתרון" האמיתי של שוק הרכב הישראל מנקודת המבט של הכנסות המיסוי, הוא השליטה הטוטאלית והממוקדת של המדינה בביקוש לרכב באמצעות מנגנון המס • פרשנות
המדינה מפרסמת תחזיות אופטימיות לגבי חדירת הרכב החשמלי לכבישי ישראל, אבל העוסקים בתחום מצננים את ההתלהבות • קופת המדינה מקבלת עשרות אלפי שקלים על כל רכב שנרכש בישראל, והחברים במשרד האוצר לא ימהרו לוותר על הכסף • פרשנות
הטבות מס על מערכות בטיחות, החל מכריות אוויר ועד למצלמות חכמות, הפכו את ישראל במשך שנים לאחת המובילות בעולם בתחום • אולם באוצר עתידים לבטל בינואר הקרוב חלק מההטבות ולגרום להתייקרות דגמים זולים, שבהם המערכות מגיעות כ"תוספת"
מדוח הכנסות המדינה לשנים 2017-2018 עולה כי המס על הדלק הכניס לקופת המדינה 19.1 מיליארד שקל, מסי הקנייה על כלי רכב הכניסו 10.5 מיליארד שקל נוספים, וליתרת הסכום – 7.1 מיליארד שקל – אחראים מסי הקנייה על אלכוהול סיגריות ומוצרי טבק
לצד העלאת מס הקנייה על מכוניות חשמליות והיברידיות, כחלון חתם גם על הצו להטלת בלו על חומרי בעירה • שני הצעדים ייכנסו לתוקף בתחילת 2020 והם אמורים להכניס יחדיו למדינה סכום של כמיליארד שקל לשנה
צמצום הטבת המס לרוכשי מכוניות היברידיות פסח, בינתיים לפחות, על רוכשי מכוניות שמונעות בחשמל בלבד • "גלובס" עושה סדר: מה הסיכויים שהמס על מכוניות חשמליות יעלה בעתיד, לאיזה מרחק מספיקה הסוללה והאם הן מהוות אלטרנטיבה למכונית רגילה?
הצעד צפוי להיכלל ברשימת הגזירות שתוגש לממשלה בתחילת השבוע הבא ולהכניס לקופת המדינה 500 מיליון שקל • עוד מתוכנן קיצוץ רוחבי של 1.1 מיליארד שקל בתקציבי הפעילות של משרדי הממשלה • היקף הצעדים עומד על 3.25 מיליארד שקל ואמור להוריד את הגירעון ב-2020 ל-3.8%
דגמי מיני, היברידיות, משפחתיות רבות ואף מספר דגמי קרוס-אובר קומפקטיים ייהנו מהטבה נמוכה משמעותית מזו שקיבלו עד היום • מי עוד ייהנה? האוצר, שצפוי לרשום במהלך מרץ קפיצה משמעותית בהכנסות המדינה ממסים, עפ"י הערכות בשיעור של 1.5-2.5 מיליארד שקל
המחוזי דחה בקשה לנהל ייצוגית נגד רשות המסים בדרישה להשבת סכומי מס קנייה ומע"מ בגין יבוא יאכטה פרטית העוגנת בישראל • ביהמ"ש קבע כי לאחר אוגוסט 2013, עת נכנס לתוקף “מס העשירים” של יאיר לפיד, חלה חובת תשלום מס קנייה על היאכטה מרגע שעגנה לישראל
שופטי העליון מוזמנים לראות מה קורה במעברי הגבול בין ישראל ללבנון, ירדן, מצרים ורצועת עזה – שוק שחור אדיר לסיגריות ומוצרי טבק • פרשנות
ההכנסות ממסים בענף הרכב ב-2018 מהוות 14% מכלל הכנסות המדינה ממסים באותה שנה • הכסף הגדול מגיע ממיסוי על הדלק ומרכישת רכבים, אבל גם מביורוקרטיה פשוטה - למשל, דף נייר שמודפס בעת העברת בעלות על רכב ושווה למדינה 100 מיליון שקל בשנה • הנתונים מראים עלייה של כ-1.5-2 מיליארד שקל בהשוואה ל-2017, ומציגים את ההשפעה הישירה על יוקר המחיה
פסק הדין בעניין מיסוי הטבק לגלגול מוכיח לכחלון שהוא יכול להמשיך להתנהג בצורה פופוליסטית - ולתת לבג"ץ למלא את תפקיד שר האוצר כשזה צריך להיות בתפקיד "האיש הרע" • פרשנות
שופטי בג"ץ קבעו פה-אחד כי על שר האוצר משה כחלון להטיל באופן מיידי מסי קנייה שווים על מוצרי טבק לגלגול ועל סיגריות רגילות • העותרים: "הישג היסטורי במאבק נגד העישון" • כחלון: "חולק על בג"ץ אך אכבד את הפסיקה"
בצלאל סמוטריץ'המומלצותיבוא רכבמיסוי ירוקמיסוי רכבמכונית חשמליתמסיםמשרד האוצררכב סינישוק הרכב