שר התחבורה: מס הקנייה על רכב מוגזם - ולא תלוי בי

ישראל כץ אמר בכנס השמאים כי "המדינה מרוויחה הרבה כסף מרכבים חדשים, ואם זה היה תלוי בי מס הקנייה היה חצי לפחות ממה שהוא היום" ■ "אני לא יכול להיאבק על דבר שהוא לא ריאלי כרגע"

מס הקניה המוטל על רכב בישראל הוא מופרז. כך אמר השבוע שר התחבורה ישראל כץ בכנס השמאים. לדבריו, "המדינה מרוויחה הרבה כסף מרכבים חדשים ואם זה היה תלוי בי מס הקנייה היה חצי לפחות ממה שהוא היום. אבל זה לא תלוי בי ואני לא יכול להיאבק על דבר שהוא לא ריאלי כרגע. יחד עם זאת אין ספק שמדובר במס קנייה מופרז".

ביחס ל"חוק שירותי הרכב" שמנסה משרד התחבורה להעביר כיום בכנסת, אמר שר התחבורה כי אין לו ספק שהחוק יעבור בכנסת בסופו של דבר. בכנס הוא אמר כי "העברת החוק הזה היא יותר בטוחה ממה שאמרו שיקרה בסוריה. ליבת החוק לא תשתנה וליבת החוק היא תחרות". הוא תקף את היבואנים ואמר כי " היבואנים טוענים שני דברים: שיש תחרות ושהם דואגים לצרכנים. אז א' אין תחרות וב' תנו לנו לדאוג לצרכנים".

הוא הוסיף כי "אחרי הרבה שנים גובש חוק שבא לתקן תקנות חירום ותקנות זמניות על מנת לייצר תחרות. וזו המילה המרכזית שנכונה לחוק הזה והיא מה שהיה חסר בהרבה תחומים במדינת ישראל. מי שנשמט בצד הדרך על פי רוב הם הצרכנים. יש הרבה סיבות לכך שמדובר בתחום שאין בו תחרות מספקת. זה מתחיל מייבוא הרכב וזה ממשיך משם למוסכים ולחלפים שגם שם אין ממש תחרות ואז מגיע לתחום השמאות.

"את כל התחומים הללו איגדנו לחוק אחד שעבר בקריאה ראשונה ותערכנה פגישות עם הארגונים השונים ואנחנו שומעים דברים ועושים את המקסימום כדי שהחוק ישקף ויקרין מציאות שהיא מציאות מיטבית".