רכבת ישראל שוקלת להכפיל את המסילות לאורך החוף

הנחת שתי מסילות רכבת נוספות לאורך החוף תהיה כרוכה בהליכי תכנון ואישור מורכבים וככל הנראה תחייב הפקעת קרקעות נרחבת בשטחים שחלקם הגדול באזורי ביקוש

רכבת ישראל שוקלת להכפיל את מספר המסילות ברצועת החוף שבין חיפה להרצליה משתיים ל-4 מסילות.

מדובר ברעיון ראשוני, שעדיין לא עבר תהליך של בדיקות היתכנות ותכנון. עם זאת, ברור כי הפרויקט יאפשר לרכבת לשפר משמעותית את רמת השירות, למשל בכך שימנע השבתת הקו העמוס במדינה במקרי תאונה או לצורך ביצוע עבודות תחזוקה דחופות, כפי שנעשה לאחרונה לצורך תיקון 3 גשרים.

הנחת שתי מסילות רכבת נוספות לאורך החוף תהיה כרוכה בהליכי תכנון ואישור מורכבים וככל הנראה תחייב הפקעת קרקעות נרחבת בשטחים שחלקם הגדול באזורי ביקוש.

עם זאת, באזור כפר שמריהו עשויה הרכבת להרוויח מהעבודות שכבר מתבצעות כיום לסלילת כביש 531, שיכלול גם מסילת רכבת מכפר-סבא שתתחבר למסילת החוף באזור רשפון.

מסילת החוף, היא הקו היחיד שמחבר כיום את מרכז הארץ עם צפונה. הקו משמש כיום לתנועת רכבות נוסעים ומשא כאחד, אך בעתיד אמורות רכבות המשא לעבור למסילה המזרחית, שאמורה להיבנות לאורך כביש חוצה ישראל.

את פרויקט המסילה המזרחית מקדמת חברת חוצה ישראל. מסילת החוף נבנתה במקור על-ידי הטורקים ב-1913 ולאחר מכן הורחבה על-ידי הבריטים ועל-ידי ישראל בשנות ה-50.