נהג האוטובוס אדוארד גלפונד הורשע באחריות למות 24 תיירים

הרשעה בפרשת תאונת האוטובוס לפני כ-5 שנים בדרך לאילת: נקבע כי נהג האוטובוס גלפונד עקף אוטובוס אחר במהירות של 98 קמ"ש, והוא אחראי לתאונה

הרשעה בפרשת תאונת אוטובוס התיירים לפני כ-5 שנים בדרך לאילת: הנהג אדוארד גלפונד הורשע באחריות למותם של 24 סוכני הנסיעות מרוסיה - כך דווח בגלי צה"ל. גלפונד הורשע בעבירות הריגה, חבלה חמורה ופציעה.

הכרעת בית המשפט המחוזי בבאר-שבע בעניינו של אדוארד גלפונד נשענת כולה על מרכיבי כתב האישום, בו מפורטות נסיבות התאונה בה נהרגו 24 סוכני תיירות מרוסיה, ונפצעו 28 נוסעים.

השופטת צילה צפת הטילה את כל משקל האחריות על כתפי גלפונד, ושללה את האפשרות שהתנהגותו התקיפה, כדבריו של נהג האוטובוס אותו עקף, גרמה לו לאבד את שליטתו על הרכב הכבד ולהידרדר איתו לתהום בעומק 54 מטרים.

נהג האוטובוס אדוארד גלפונד עקף אוטובוס אחר שהסיע גם כן סוכני תיירות לאילת, ועל-פי ממצאי המשטרה הוא עשה זאת במהירות של 98 קילומטרים לשעה, בקטע כביש שבו המהירות המותרת נמוכה הרבה יותר, והמהירות המומלצת אינה גבוהה מ-50 קילומטרים לשעה.

גלפונד דבק בגרסתו לפיה האוטובוס הנעקף הגביר בקטע זה את מהירות נסיעתו כדי למנוע את העקיפה. גלפונד צפוי לערער לבית המשפט העליון, נוכח אחיזתו בטענה שהוא אינו אחראי ישיר או בלעדי לתאונה. החלטה מקלה בעניינו עשויה לגרום לפרקליטות לערער לערכאת השיפוט הגבוהה יותר.