הפרסומת הכי מוצלחת בקולנוע: קמפיין תלמה ל"קורנפלקס של אלופים"

המדד החדש של מגזין "פירמה" ורשת סינמה סיטי, באמצעות חברת המחקר TRI, בוחן מדי חודש את כוחו של הפרסום בקולנוע

מדד חודש אוגוסט מוצגות תוצאות המחקר אשר נערך בקרב צופים שביקרו בבתי הקולנוע של סינמה סיטי ברחבי הארץ במהלך סוף השבוע האחרון של חודש אוגוסט. המחקר נערך באמצעות האינטרנט במהלך סוף השבוע של 30 באוגוסט, ובמסגרתו נדגמו 450 צופים. טעות הדגימה המרבית עומת על כ-4.5%. לדברי TRI מחקרים אסטרטגיים, הממצאים במחקר זה ממשיכים להראות כי הקולנוע מצליח לייצר זכירות גבוהה והבנה טובה של המסר של הפרסומות.

במקום הראשון מבין הפרסומות המוצלחות נמצאת הפרסומת של תלמה ל"קורנפלקס של אלופים", בהשתתפות שחקן הכדורסל עומרי כספי. הפרסומת מבוססת על אפקטים קולנועיים מיוחדים, בהם נראה שחקן הכדורסל פורץ דרך קירות ובניינים במטרה להגיע למגרש הכדורסל ולקלוע את הסל המנצח.

במקום השני נמצאת בחודש השני ברציפות הפרסומת של מקדונלד'ס, עם סדרת ההמבורגרים הממותגת "ביג אמריקה". הפרסומת של יונדאי ממשיכה להישאר בצמרת הפרסומות המוצלחות זה החודש השלישי ברציפות עם מגוון הדגמים הגדול שמתאים לכל משפחה. את תמונת הרביעייה המובילה משלימה הפרסומת של בורגראנץ', שמציגה את השליט הקוריאני שטועם במקביל את ההמבורגר של בורגראנץ' ואת זה של המתחרה העיקרית מאמריקה.

יש לציין את החוזקה של החברות והמותגים המשתייכים לענף המזון והמשקאות בדירוג הפרסומות המובילות בקולנוע במהלך חודש אוגוסט - נתון שניתן לשייך אותו לתקופת הקיץ והבילוי המשפחתי המשותף.

החודש לראשונה ניכרת חפיפה גבוהה בין הדירוג של הפרסומות המוצלחות לזה של הבלתי נשכחות, כאשר במקום הראשון במדד נמצאת הפרסומת של מקדונלד'ס, ובמקום השני נמצאת הפרסומת של קורנפלקס תלמה. הפרסומות של בורגראנץ' ושל לאומי קארד עם כרטיסים לתערוכת הלגו בחופשת הקיץ נמצאות ביחד במקום השלישי, עם נתון זהה של 48% זכירות.

תיאוריית היום שאחרי

מדד "הפרסומות המוצלחות והבלתי נשכחות בקולנוע" בוחן בקרב צופי הקולנוע ברשת סינמה סיטי את זכירות הפרסומות אליהן נחשפו לפני הצפייה בסרט. בחינת הזכירות (הבלתי נשכחות) נעשית בצורה נעזרת, תוך כדי תיאור מילולי קצר של תוכן הפרסומת. בהמשך נבחנת היכולת שלהם להבין את המסר שהפרסומת ניסתה להעביר (עד כמה מוצלחות היו הפרסומות).

כמות הכרטיסים הנמכרת בבתי הקולנוע של הסינמה סיטי מהווה למעלה מ-40% מסך כרטיסי הקולנוע שנמכרים בבתי הקולנוע בישראל, ולכן היא מייצגת בצורה טובה את כלל המבקרים בבתי הקולנוע בארץ.

המתודולוגיה שמשמשת אותנו בביצוע המדד היא day after recall) DAR). מתודולוגיה זו מבוססת על התיאוריה שלפיה במהלך "היום שאחרי" הצפייה בפרסומת הצרכן מסוגל עדיין לשלוף מזיכרונו את הפרסומת ואת תוכנה, ולכן התשאול הצמוד למועד החשיפה לפרסומת מעניק דיוק מרבי לדיווח של הצרכן ולסיכוי שזו החשיפה העיקרית שלו לפרסומת.

חברת TRI מחקרים אסטרטגיים הינה חברת מחקר ואנליזה בבעלות ד"ר אריה רותם, חברת הייעוץ TACK אסטרטגיות צמיחה ואורי אלמן. החברה נחשבת לאחד מגופי המחקר המתקדמים בישראל ומתמחה במחקרי צרכנים מתקדמים ומידענות מותאמת אישית תוך שימוש במודלים ייחודיים וחדשניים.

המולחות והבלתי נשכחות
 המולחות והבלתי נשכחות