שילוח יתרום 50 אלף שקל ליחידה קרבית; בניהו ימחק את התביעה

כך הוסכם בהסדר גישור, במסגרת תביעת הדיבה שהגיש דובר צה"ל לשעבר נגד אילן שילוח ומקאן-אריקסון בגין מודעת "הפוטש בקריה"

"לאחר שאילן שילוח נענה לבקשתו של תא"ל במילואים אבי בניהו, דובר צה"ל לשעבר, וחשף כי הוא העומד מאחורי המודעות 'הפוטש בקריה הצליח (כנראה)' שפורסמו בעיתונות... הצדדים מסכימים שמתוך הכרה בחשיבות סיום התיק ובשל הרצון לפעול לטובת מדינת ישראל בכלל ולטובת צה"ל ומפקדיו בפרט, יסתיימו ההליכים בתיק לשון הרע שהגיש תא"ל במי"ל אבי בניהו נגד אילן שילוח ומקאן-אריקסון" - כך הודיעו שילוח ובניהו לבית המשפט, לאחר שהגיעו להסדר גישור המסיים את תביעת הדיבה שהגיש בניהו.

על-פי ההסדר, "ברוח הרצון הטוב" הצהיר שילוח כי "מתוך אזרחות טובה וללא קשר לחילוקי הדעות שבין הצדדים, מתכוון הוא לתרום סך של 50 אלף שקל ליחידה קרבית של צה"ל תוך 30 יום".

נשיאת בית המשפט המחוזי מרכז, השופטת הילה גרסטל, ששימשה כמגשרת בין הצדדים (על-פי הצעת השופט יעקב שינמן שדן בתיק), אישרה את הסכם הגישור.

בהסדר הגישור צוין עוד כי ההליכים ייסגרו "באופן שהמחלוקות העקרוניות בין הצדדים לא יוכרעו בבית המשפט".

עוד נכתב כי "ברוח הרצון הטוב, מבהירים שילוח ומקאן-אריקסון כי לא הייתה כל כוונה שישתמע מהמודעות שתא"ל (מיל) אבי בניהו היה מעורב בכתיבת ובהפצת מסמך הרפז, כפי שאף נקבע על-ידי מבקר המדינה בהמשך, ולא הייתה כוונה לקשור בנו ובין הרפז, גם אם כך השתמע".

כזכור, בניהו הגיש תביעת דיבה בסך 2.5 מיליון שקל נגד העיתונים "הארץ" ו"ידיעות אחרונות" ונגד משרד הפרסום מקאן-אריקסון, בגין מודעות הענק שפורסמו בראשית 2011 תחת הכותרת "הפוטש בקריה הצליח (כנראה)".

המודעה המדוברת התפרסמה בשני העיתונים ב-30 בינואר 2011, על רקע פרשת הקרקעות במושב עמיקם, אשר הביאה בסופו של דבר לאי-מינויו של האלוף יואב גלנט לתפקיד הרמטכ"ל.

בין היתר נכתב במודעה כי "חבורת גבי אשכנזי, אבי בניהו, בועז הרפז ועיתונאי החצר שלהם עומדים לנצח ולסכל את בחירתו הדמוקרטית של גלנט לרמטכ"ל".

בתחתית המודעה "חתמו" אנשים המכונים "אזרחים שאינם מכירים את גלנט אישית ומודאגים מ'הפוטש' בקריה".

במסגרת ההליך הוגש, בין היתר, תצהיר מטעמו של אהוד ברק, שר הביטחון לשעבר, במסגרתו הטיח האשמות חמורות וחסרות תקדים ברמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי, בעוזרו לשעבר, אל"מ ארז וינר, ובאבי בניהו, דובר צה"ל לשעבר.

מקאן אף ביקשו להעיד בהליך את אשכנזי; סא"ל (בדימוס) בועז הרפז; אלוף (במיל') יואב גלנט; יוני קורן, ששימש כראש המטה של שר הביטחון אהוד ברק; ושורת עדים נוספים. ואולם הצדדים, כאמור, לא הגיעו לשלב הוכחות, ומצעד העדים לבית המשפט נחסך.