אלסטום זכתה במכרז תחזוקה ברכבת; "השירות ישתפר"

מהרכבת נמסר כי בנוסף להוצאת התחזוקה למיקור חוץ חל שינוי משמעותי ומיידי בחטיבת הנייד של רכבת ישראל: רפורמה בנהלי עבודה, עבודה במשמרות 24 שעות ביממה, מבנה אגפים חדש, ניידות והכשרות עובדים

חברת אלסטום הצרפתית היא הזוכה במכרז הענק של הרכבת לתחזוקת 138 קרונות הרכבת המיושנים מדגם IC-3. במסגרת ההסכם תספק אלסטום שירותי תחזוקה ל-46 מערכי קרונות למשך שבע שנים עם אופציות להארכה של עד 8 שנים נוספות.

על הוצאת תחזוקת הקרונות למיקור חוץ סוכם לפני שנה בתום מאבק ממושך שניהל וועד עובדי הרכבת. במסגרת ההסכם נקבע כי היקף הקרונות שיוצאו למיקור חוץ לא יעלה על 30% מצי הקרונות הנוכחי של הרכבת וכן הצי הקרונות החשמליים שיסופקו לרכבת בעתיד. סיכום זה הביא לביטול הסכם התחזוקה שנחתם בין רכבת ישראל לבומברדייה, שהייתה אמורה לקבל לידיה את תחזוקת מלוא הקרונות של הרכבת.

בעקבות ביטול ההסכם הקודם שילמה הרכבת לבומברדייה פיצויים בגובה 2 מיליון אירו. בומברדייה הייתה הפייבוריטית לזכות במכרז הנוכחי, שבו השתתפו גם סימנס ו-ווסלו. בומברדייה היא ספקית הרכבות העיקרית של הרכבת ושותפה כבר היום בתחזוקת הקרונות. סימנס, ספקית המשנה של הרכבת, פרשה מהמכרז לפני שלב ה-Best & Final.

עבור אלסטום מדובר בדריסת רגל ראשונה ברכבת ישראל. אלסטום מספקת כיום שירותי תחזוקה לרכבות הקלות מתוצרתה שנמצאות בשירות סיטיפס, זכיינית הרכבת הקלה בירושלים.

על-פי ההסכם תספק אלסטום שירותי תחזוקה לקרונות החל מינואר. אלסטום צפויה לגייס כ-100 עובדים לצורך הפרויקט מרביתם מישראל. העובדים יוכשרו על-ידי צוותי מומחים מצרפת. שירותי התחזוקה יינתנו תחילה במוסכי הרכבת בלוד ובחיפה ובתוך שלוש שנים יועברו למוסך חדש שיוקם במיוחד עבור הקרונות.

מהרכבת נמסר כי בנוסף להוצאת התחזוקה למיקור חוץ חל שינוי משמעותי ומיידי בחטיבת הנייד של רכבת ישראל: רפורמה בנהלי עבודה, עבודה במשמרות 24 שעות ביממה, מבנה אגפים חדש, ניידות והכשרות עובדים.

שר התחבורה ישראל כ"ץ אמר כי "הוצאת תחזוקת הרכבות למיקור חוץ והתחייבות העובדים להפעלת המוסכים 24 שעות ביממה, כפי שנחתם בהסכם, יביאו לעלייה ניכרת באיכות התחזוקה של הרכבת, תוך שילוב סטנדרטים ותקנים בינלאומיים. כמו כן, המהלך יאפשר לשפר את השירות לנוסעי הרכבת ולהכין אותה לאתגרים העומדים בפניה בשנים הקרובות", הוסיף כץ.

מנכ"ל רכבת ישראל בועז צפריר אמר כי "המהלכים שמבצעת הנהלת הרכבת, ובכללם שיתוף הפעולה ההיסטורי שנחתם היום, נועדו לחזק את פעילות רכבת ישראל וליצור את הבסיס הארגוני והמערכתי הנכון על מנת שהרכבת תוכל להפוך, כבר בשנים הקרובות, למוביל הלאומי של ישראל"