יותר מ-5 שקלים: כמה תשלמו על קפה בעולם?

רשת רולדין ורני רהב החזירו השבוע לכותרות את סערת הקפה ב-5 שקלים ■ המסקנה מ"מדד הקפוצ'ינו" העולמי: מחירי הקפה בישראל דומים לאלה שבכמה מהערים היקרות בעולם, או גבוהים מהם ■ מישהו פה מופתע?

אחרי שנדמה היה כי סערת הקפה ב-5 שקלים שוכחת, הגיעו השבוע רשת רולדין ורני רהב והחזירו אותה לכותרות. כל זה העלה אצלנו את השאלה כמה עולה קפוצ'ינו לקחת בחו"ל, שהרי ביחס לבר ברומא קשה לשאול אם הקפה מגיע מ"קולומביה או מסוריה", כפי שתהה רהב.

המחירים אצלנו, עד להוזלה של ארומה השבוע, נעו בין 11 ל-16 שקל. המדידה התבצעה על-פי כוס קפוצ'ינו סטנדרטית של 250 סמ"ק.

רשת סטארבקס בארצות-הברית מוכרת קפוצ'ינו בכ-3 דולר (10.62 שקלים), כשקפה אמריקאי עולה דולר פחות. בסניף ארומה בניו-יורק, אגב, תשלמו 11.50 שקל על אותו קפוצ'ינו מוכר.

באיטליה תשלמו בין אירו אחד ל-1.3 אירו לכוס (4.8-6.5 שקלים); בפריז זה יעלה לכם סביב שני אירו (וקצת יותר מאירו אם תסתפקו בגרסה המקומית של האספרסו); וכך גם בברלין.

באיסטנבול תעלה כוס קפוצ'ינו סביב 3 דולר (קפה טורקי יעלה הרבה פחות); ובלונדון, מהערים היותר יקרות בעולם, סביב ה-2.15 לירות שטרלינג (כ-12 שקל).

איפה עוד? בבייג'ין, שבה הקפוצ'ינו מיועד בעיקר לתיירים, תמצאו אותו ב-12 שקל. באוסטרליה, שבה יש מדד מיוחד למחירי הקפה, אפשר לקנות אותו ב-11 שקל.

ומה המסקנה? מחירי הקפה בישראל דומים לאלה שבכמה מהערים היקרות בעולם, או גבוהים מהם. מישהו פה מופתע?