ייצוגית: מיטב דש הפרה התחייבות לא להעלות את דמי הניהול

לטענת התובע, בית ההשקעות הפר את התחייבותו מנובמבר 2012 שלא להעלות את דמי הניהול שהוא גובה מהעמיתים בקרנות הפנסיה וההשתלמות שהוא מנהל

לבית המשפט המחוזי בתל-אביב הוגשה היום (ד') בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד בית ההשקעות מיטב דש, בטענה כי הוא הפר את התחייבותו מנובמבר 2012 שלא להעלות את דמי הניהול שהוא גובה מהעמיתים בקרנות הפנסיה וההשתלמות שהוא מנהל.

באמצעות עו"ד שמואל אהרונסון, טוען עדו לוי, עמית בקופת הגמל "דש השתלמות", כי בשנה האחרונה "מיטב דש גמל ופנסיה" העלתה את דמי הניהול שהיא גובה ממנו ומעמיתים רבים נוספים - מבלי ששלחה להם הודעה מוקדמת על כך, ובניגוד להתחייבות מפורשת שלה מנובמבר 2012 שלא להעלות את דמי הניהול.

לדברי התובע, ב-2012 הוא שילם למיטב דש דמי ניהול בשיעור של 0.98%, ובנובמבר של אותה שנה הוא וכלל העמיתים קיבלו מכתב, שבו הודיע להם בית ההשקעות כי הוא לא יעלה את דמי הניהול.

לטענתו, ברבעון הראשון של 2013 הועלו דמי הניהול ל-1.19% ללא הודעה מראש. "לו הייתי יודע על כוונת מיטב דש להעלות את דמי הניהול, הייתי פונה לחברה בדרישה להימנע מכך, ובמקרה שהיא לא הייתה נענית, הייתי פונה לגוף מתחרה ותחרותי יותר", כתב לוי בתביעתו.

לוי מציין כי בכך שמיטב דש נמנעה מלהודיע לו על כוונתה להעלות את דמי הניהול, היא שללה ממנו את כוח הבחירה ואת זכותו להחליט בנוגע לכספו על בסיס מלוא המידע הרלוונטי. "הדבר גרם למבקש עוגמת-נפש וחוסר נוחות בעיקר מתחושתו, לפיה מיטב דש עושה בכספו כבשלה", נטען.

לטענת התובע, העלאת דמי הניהול ללא הודעה מוקדמת, כמתחייב בדין, מהווה עשיית עושר שלא במשפט, הפרת הסכם, הפרת חובה חקוקה, והיא נעשתה בחוסר תום-לב.

לוי ציין כי הוא אינו יודע לומר כמה עמיתים נפגעו מהתנהלות בית ההשקעות וזכאים לפיצוי. עם זאת, לדבריו, מדובר בכל העמיתים שהועלו להם דמי הניהול ללא משלוח הודעה מוקדמת ולאחר ההתחייבות המפורשת מנובמבר 2012, וכל עוד שלא ניתנה לו הודעה אחרת באשר לגובה דמי הניהול.

לפי התביעה, הנזק שנגרם לכל עמית הוא בסך 116.5 שקל.