נעילה שלילית בבורסה: כיל נפלה 4.5%, בבילון ירדה 2%

מגמה חיובית בוול סטריט ■ "גלובס" חשף אתמול כי גובר הלחץ על שותפויות תמר להוריד את מחיר הגז בהסכמים מול יצרני החשמל ■ פוטאש הורידה תחזיות ל-2013 - כיל נסחרה תחת לחץ כבד

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ה') במגמה שלילית חרף עליות שערים בוול סטריט. נזכיר כי אתמול ננעל המסחר בניו יורק בירידות שערים, שקטעו רצף שיאים של 5 ימים במדד ה-S&P 500. היום התרחשה פקיעת אופציות המעו"ף לחודש אוקטובר, ומדד המעו"ף הקובע נקבע על 1293.23 נקודות.

חרף הנסיגה אתמול בוול סטריט, מדד ה-S&P הוסיף לערכו כ-23% מתחילת השנה והוא בדרכו לסגור את השנה הטובה ביותר מאז 2003. בזירה המקומית, המסחר באחד העם נסגר אתמול בירידות, כאשר מניית בזק רשמה ירידות חדות והכבידה על המעו"ף.

המועמדת לתפקיד נגידת בנק ישראל ד"ר קרנית פלוג, עברה אתמול את המבחן הראשוני בדרך לתפקיד הנחשק. ועדת טירקל, הוועדה המייעצת לעניין מינויים ותפקידים בכירים, אישרה את מועמדותה של פלוג לתפקיד נגידת בנק ישראל. במהלך השבוע נפגשו חברי הוועדה עם ד"ר פלוג, עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם שר האוצר יאיר לפיד. מינויה של ד"ר פלוג יובא לאישור הממשלה ביום א' הקרוב.

כיל נפלה 4.5%, בבילון המשיכה לרדת

בזק צללה אתמול בשיעור של יותר מ-7%, הפילה איתה את בי קומיונקיישנס ואת אינטרנט זהב והכבידה על המעו"ף. זאת בשל המלצת "מכירה" מיידית שהוציא האנליסט מייקל קלר מסיטי.

שותפויות תמר וביניהן ישראמקו יהש , אבנר יהש ודלק קידוחים , המשיכו לעמוד במוקד, על רקע חשיפת "גלובס" לפיה גובר הלחץ על השותפויות להוריד את מחיר הגז בהסכמים מול יצרני החשמל הפרטיים. (לסיפור המלא)

בתוך כך, רוני בירון, אנליסט בכיר ב-UBS ניירות ערך, פירסם היום עדכון לסקטור הגז והנפט. בירון מעדכן מעלה את מחירי היעד לחברות בסקטור, ביניהם אבנר, דלק קידוחים ורציו, המדורגות עם המלצת "קנייה". בירון גם העלה את שוויו של לווייתן ב-14% ל-7.7 מיליארד דולר על רקע הירידה בסיכון הרגולטורי והעלייה בהסתברות ליצוא באמצעות צינור.

מניית כיל נסחרה היום תחת לחץ כבד ברקע התוצאות הכספיות של פוטאש לרבעון השלישי של השנה. דוחות הרבעון החולף מגלים כי רווחי פוטאש צנחו ל-356 מיליון דולר או 41 סנט למניה, זאת לעומת רווח של 645 מיליון דולר או 74 סנט למניה ברבעון השלישי של 2012. ההכנסות ירדו ב-29.1% ל-1.52 מיליארד דולר. הנקודה הכואבת של הדוח היא הורדת התחזיות השנתיות לרווח למניה של 2 עד 2.2 דולרים, זאת לעומת תחזיות קודמות של החברה לרווח למניה של 2.45-2.7 דולרים. עם זאת, בפוטאש מעריכים כי ב-2014 תתרחש התאוששות בשוק האשלג העולמי.

אל על ריכזה עניין, על רקע הצהרותיו של מנכ"ל החברה אליעזר שקדי, שאמר אתמול במסגרת אירוע ההשקה של מטוס הבואינג 737-900, כי קבוצות השקעה רבות מתעניינות בהשקעה באל-על.

חברת כן פייט נהנתה אמש מביקושי יתר גבוהים עד פי 300% בהנפקה שביצעה בוול סטריט, שהובילו להשלמת גיוס של 21.315 מיליון שקל באמצעות מניות ואופציות במחיר של 5,800 שקל ליחידה ובהובלת משקיעים אמריקאים, בכללם גופים מוסדיים אמריקאים וקרנות השקעה המתמחות בתחום הביומד.

בבילון המשיכה לרכז עניין לאחר שהזהירה מפגיעה בהכנסות בשל בעיות בהסכמים מול יאהו. מניית החברה צנחה אתמול בכ-15%.

בתוך כך, חברת האינטרנט סומוטו לימיטד פרסמה הבוקר הבהרה הנוגעת לשיתוף הפעולה שלה עם בבילון. החברה ציינה בהודעה לבורסה כי היקף הכנסותיה מהתקנת סרגלי הכלים המונע על ידי ענקית האינטרנט יאהו הינו פחות מ-8%.

חברת ההשקעות מבטח שמיר שבשליטת איש העסקים מאיר שמיר בוחנת גיוס הלוואה פרטית מגופים מוסדיים. מדובר על קו אשראי בהיקף של כחצי מיליארד שקל, כך נודע ל"גלובס".

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]