נאמני אופיס דיפו לביהמ"ש: "לא ידענו עד כמה המצב קשה"

חובות הרשת הגיעו ל-17.5 מיליון שקל, ללא חובות לספקים ■ חנויות הרשת סגורות, ו-800 עובדי הרשת נשארו בבית גם היום ■ מחר ימסרו הספקים את עמדתם לגבי בקשות הנאמנים ■ נכשל הניסיון של אבי מלכה להדיח את הנאמנים

"אני מבקש להשמיע את זעקת העובדים, זעקה של 800 משפחות של אנשים שנותנים את דמם לחברה. לחברה יש זכות קיום, יש לה פוטנציאל מכירות ענק. לפרק את החברה נשמע לי הזוי" - כך אמר היום (ב') סמנכ"ל הסחר של אופיס דיפו, אבי לוי, בדיון שהתקיים בית המשפט המחוזי מרכז.

בדיון נחשף מצבה הפיננסי של אופיס דיפו, שהיקף חובותיה הוא כפול מהחובות שעליהן הצהירה החברה אתמול (א'). נאמני הרשת, עורכי הדין ישראל בכר ודוד פורר, מסרו כי מצבה של אופיס דיפו "קשה ועגום", וכי קופת החברה ריקה.

בית המשפט ימשיך את הדיון מחר (ג'), ובינתיים עובדי הרשת יישארו בבית.

לדברי עו"ד בכר, אופיס דיפו צברה חובות של 17.5 מיליון שקל בתוך זמן קצר, וזאת ללא החובות לספקים.

"ידענו שמצב החברה לא טוב, לא ידענו עד כמה, הלוואות נלקחו מכל הגורמים האפשריים: מחודש מארס עד היום לא שולמה ארנונה; הפרשות לעובדים לא נעשו מאוגוסט; הכספים נוכו להם מתלושי השכר, אך לא הגיעו לייעודם ואינני יודע לאן נלקחו", אמר בכר והוסיף כי בהתבסס על בדיקה בכרטסת הנהלת החשבונות של אופיס דיפו, נמשכו כספים לחברות קשורות של בעלי החברה, אבי מלכה, בהיקף של 10.5 מיליון שקל.

בנוסף, בכר מסר כי הערבות הבנקאית שהועמדה לטובת רכישת אופיס דיפו לא הועמדה על-ידי מלכה, אלא על-ידי חברת אופיס דיפו.

בכר ביקש מבית המשפט היתר לעשות שימוש ב-5.5 מיליון שקל ששועבדו לטובת הבנקים, לשם הפעלת החברה. בנק פאג"י ובנק דיסקונט הודיעו כי יתנגדו לכך.

בית המשפט קיבל את הצעת בכר להמשיך את הדיון בגורל אופיס דיפו מחר. במקביל, הגורמים המשכירים נכסים לאופיס דיפו יודיעו על עמדתם לגבי בקשת הנאמנים לוותר על תשלום דמי השכירות ודמי הניהול לתקופה של עד 7 ימים, ולוותר על הדרישה לסלק את החברה מאותם סניפים.

הספקים ידווחו על עמדתם להצעה, שלפיה במקרה שיימצא פתרון להפעלת הרשת, הם יסכימו להשאיר את הסחורה בחנויות במתכונת הקיימת של קונסיגנציה, ויסכימו עקרונית להזרמת סחורה נוספת. עוד הוחלט כי הנאמנים לא יפעלו למימוש זכויות אופיס דיפו, לרבות ערבויות, עד הדיון מחר.

לדיון הגיעו גם ספקים של הרשת, שדרשו לקיים אסיפת נושים, וחלקם דרשו לאפשר להם להוציא סחורה מהחנויות.

בכר מסר כי החל מיום שישי הוא קיים שיחות עם משקיעים פוטנציאליים במטרה למכור את הפעילות בתהליך מואץ, אך מדובר בעסק מורכב, ונדרש זמן כדי למצוא משקיע בעל יכולות.

הנאמנים השיבו היום להאשמות החמורות שהטיח בהם מלכה, ולפיהן הפקדת צ'ק יום אחד מוקדם יותר על-ידם היא זו שגרמה לביטול האשראי שתכנן להעמיד בנק דיסקונט. "אין לי דבר נגד מלכה", אמר פורר. "איש לא חטף את החברה, הלכנו צעד אחר צעד באישור בית המשפט".