מנכ"ל רשות השידור: "יו"ר הרשות גילת מתנהל כחיה פצועה"

יוני בן-מנחם בתגובה לדברי היו"ר אמיר גילת כי יש צורך בפיקוח הדוק עליו: "הוא מנסה לנשוך בגלל נושאים אישיים; מנסה לייצר ספין כדי להישאר בתפקיד"

אין רגע דל ברשות השידור מאז הודיעו בתחילת השבוע חמישה מחברי מליאת הרשות על התפטרותם. הבוקר פנה יו"ר הרשות, ד"ר אמיר גילת, במכתב לחמשת המתפטרים וטען כי הרשות היא "גוף חולה שלא רוצה להבריא".

גילת רמז במכתבו על הכשלים הניהוליים של הנהלת הרשות, שלדבריו לא רוצה בהבראת רשות השידור אלא בהשארת המצב על כנו, וכן רמז על הצורך בפיקוח הדוק על מנכ"ל הרשות, יוני בן-מנחם.

בן-מנחם לא נשאר חייב: בתשובה לפניית "גלובס" לתגובה נמסר מהרשות כי "מנכ"ל רשות השידור לא שופט את יו"ר הרשות בצערו. למצער ליבו של המנכ"ל, היו"ר מתנהל כחיה פצועה ומנסה לנשוך ללא הבחנה בגלל נושאים אישיים אשר יתגלו ויפורטו בהמשך".

עוד הוסיפה דוברת הרשות בתגובה כי "חבל שהוא (גילת, ר' ג') שכח לרגע שעד לפני חודשיים הוא גיבה את המנכ"ל וההנהלה במשך שנים, ואף היה זה שעמד בראש ועדת האיתור לבחירת המנכ"ל, דבר שלא נעלם מחברי המליאה.

"כמו כן, היו"ר נתון לביקורת מקצועית נוקבת מצד מנהלי המחלקות והחטיבות ברשות. הוא מנסה ליצור ספין ולשכנע את השר הממונה להשאירו בתפקיד במועצה הבאה בכל מחיר ובמסווה של דאגה לשידור הציבורי, אך למעשה דואג לענייניו האישיים".