תדהמה ברשות השידור: 5 חברי מליאת הרשות התפטרו

באוגוסט שלחו החמישה מכתב לארדן, בו קראו להדיח את חברי הנהלת הרשות "שכשלו בתפקידם" ■ לאחרונה הם נפגשו עם ארדן, שהסביר להם על המורכבות בהחלפת ההנהלה ■ משראו שהדברים לא מתקדמים, החליטו להתפטר היום

5 חברי מליאת רשות השידור התפטרו היום (א') בהודעה שהעבירו ליו"ר הרשות ד"ר אמיר גילת ולשר התקשורת גלעד ארדן.

ההתפטרות מגיעה על רקע מכתב ששלחו החמישה לשר ארדן באוגוסט השנה, ובו קראו להדיח את יו"ר רשות השידור גילת, את מנכ"ל הרשות יוני בן-מנחם ואת ההנהלה כולה.

במכתב החריף הם כתבו אז כי יש להחליף את גורמי הניהול הבכירים, "שכשלו בתפקידם בניהול ובפיקוח על התנהלות רשות השידור, ולמנות הנהלה ויו"ר חדשים שיובילו את השלבים הבאים במקצועיות באחריות וביושרה. לא יעלה על הדעת כי תכני השידור הציבורי וכספי הציבור ימשיכו להיות מנוהלים על-ידי הנהלה ויו"ר שכשלו בצורה כה מובהקת, ולו יום אחד נוסף".

לפני שבוע וחצי נפגש ארדן עם חברי מליאת רשות השידור, ובהם החמישייה שהתפטרה היום - השופטת בדימוס ויו"ר ועדת האתיקה בלהה כהנא, מנכ"לית עמותת הנשים כן יפעת זמיר, ד"ר אורי ארבל גנץ, רו"ח חני פרי וד"ר טלי אייכנולד.

ארדן שמע בפגישה דברי ביקורת קשים נגד ההנהלה. למעשה, מרבית חברי המליאה לא שיבחו את פעילות ההנהלה הנוכחית ומתחו עליהם ביקורת קשה. בפגישה עצמה ארדן תיאר את המורכבות הנלוות בתהליך החלפת ההנהלה. ארדן התייחס לרפורמה ברשות השידור ודיבר על ועדת לנדס שעמד מאחורי הקמתה ושמטרתה לבחון מתווה לשידור הציבורי העתידי בישראל והבטיח כי התייעץ עם חברי המליאה אחרי קבלת המלצות הוועדה.

על רקע פגישה זו וההבנה כי העניינים תקועים ואינם מתקדמים לקראת החלפת ההנהלה, החליטו להרים ידיים ולהגיש את התפטרותם.

מרשות השידור נמסר בתגובה: "גילת הביע צער על החלטת חברי המליאה וקרא להם לחזור בהם מהתפטרותם. לחמשת חברי המליאה יש תרומה חשובה להבראת רשות השידור בעבר, בהווה ובעתיד".