ח"כ טופורובסקי: להקפיא את הליכי ההוצאה לפועל של איקיוטק

פנה בעניין לשרת המשפטים ציםי לבני ■ בשבוע שעבר פורסם כי איקיוטק דורשת מעשרות אלפי ישראלים חוב אחרי 7 שנים ומאיימת בהוצל"פ, הצמדות וריביות

בעקבות פרשת איקיוטק, ח"כ בועז טופורובסקי (יש עתיד) פנה לשרת המשפטים ציפי לבני בבקשה להקפיא את הליכי ההוצאה לפועל של איקיוטק נגד אלפי אזרחים בטענה כי הם חייבים לה אלפי שקלים על שירותים שצרכו לכאורה לפני שנים. את הבקשה העביר ח"כ טופורובסקי לקראת דיון-בזק שיתקיים בנושא בוועדת הכלכלה ולאחר פנייה לשר התקשורת שהבטיח כי יבדוק את הנושא בחקיקה.

בתקופה האחרונה מלינים אלפי צרכנים על דרישת לפרוע חוב שהעבירה אליהם חברת איקיוטק. טענת החברה היא כי אותם צרכנים הצטרפו לשירותי איקיוטק לפני כ-7 שנים (בתקופה שבה איקיוטק עצמה לא הייתה קיימת אלא תחת שמה הקודם, מרום הפקות).

הטענה היא כי הצרכנים הצטרפו באינטרנט לשירותי התראה המעדכנים אותם על אודישנים לפי קריטריונים שהגדירו המצטרפים.

חלק גדול מהאזרחים שקיבלו מכתבים כאלה טוענים כי בעת שבה נטען כי הצטרפו לשירותים הם היו ילדים, רובם טוענים כי לא זוכרים הצטרפות כזו, והתלונה העיקרית היא שהדרישה לאותו חוב נחתה כעת כרעם ביום בהיר, כולל איומים להעביר את הטיפול בתיק להוצאה לפועל. החובות נאמדים באלפי שקלים.

בכתבה שפורסמה ב"גלובס" בשבוע שעבר הגיבה איקיוטק לתזמון המאוחר של הדרישה לחוב: "בשל תביעה ייצוגית שהתנהלה בעניין, החברה השהתה את דרישות החוב. רק במאי 2013, לפני כ-5 חודשים, ניתן פסק הדין בעניין, שקובע באופן חד-משמעי כי העסקה נחתמה כדין, על-פי כל כללי הרגולטור, באופן הוגן וברור. לאור פסק הדין, החלטנו שראוי לצאת במבצע הגבייה, לא לפני שאיפשרנו לאלפי החייבים לשלם את סכום קרן החוב, ללא ריביות וללא הוצאות".

בפנייה לשרת המשפט כותב ח"כ טופורובסקי כי "לפי בדיקתנו, בשלושת החודשים האחרונים הוגשו מעל ל-600 תלונות נגד חברה זו בפני המועצה לצרכנות, ואף נפתחה קבוצת פייסבוק בנושא זה, וחברים בה כבר כ-2,000 איש אשר מרגישים כי נגרם להם עוול. בשיחתי עם אזרחים רבים שקיבלו דרישת גבייה, התרשמתי כי אכן מדובר בדרישה לא לגיטימית. מדובר, לפי ההערכות, בניסיון גביה של כמה אלפי שקלים לאדם, מכ-100 אלף איש!".

עוד מזכיר ח"כ טופורובסקי כי בספטמבר 2011 פרסם משרד התקשורת תקנות לפיהן חויבו חברות הסלולר לשלוח לכל לקוחותיהם טופס רשמי, שבו יכול הלקוח לבחור אילו שירותים סלולריים לחסום ואילו שירותים להשאיר פתוחים. נזכיר כי קו טלפון של לקוח שלא חתם על גבי הטופס, נחסם אוטומטית לקבלת שירותי תוכן בתשלום - בדומה לאלה שמציעה איקיוטק.

"אזרחים רבים עומדים בימים אלה חסרי אונים מול עורכי הדין של איקיוטק, אשר על-פי עדויות רבות מאיימים עליהם כי יפתחו נגדם הליכים בהוצאה לפועל. אני פונה אליך בבקשה, מתוקף אחריות משרדך, להוציא הוראה להקפאת כל הליך הקשור לפרשה זו בהוצאה לפועל, זאת עד לסיום בירור פרטי כל הפרשה. אזרחים רבים עומדים חסרי אונים, מיואשים ומפוחדים, וזו חובתנו לסייע להם".