המסחר בבורסה ננעל ביציבות; מניית בבילון זינקה 13%

מגמה יציבה בוול סטריט ■ גבעות דיווחה על נפט שהחל לזרום בקידוח "מגד 6" ■ וודסייד מתעניינת בכניסה לשותפות הרישיונות "נטע" ו"רועי" שבשליטת רציו ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-1.2 מיליארד שקל

יום המסחר (ב') בבורסה באחד העם נחתם ביציבות, כאשר מדד המעו"ף איבד מערכו כ-0.15% וננעל ברמה של 1,311 נקודות. מדד הבנקים טיפס בכ-0.3% לרמה של 1,278 נקודות. בינתיים, בבורסות אירופה המגמה חיובית ובוול סטריט נרשמת יציבות. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.22 מיליארד שקל.

ההחלטה האחרונה של הוועדה המוניטארית בבנק ישראל להותיר את הריבית בארץ ללא שינוי התקבלה פה אחד. כך עולה מהפרוטוקולים של ישיבת הוועדה שפורסמו היום. חברי הוועדה דנו בהתפתחות שער החליפין והשפעתו על היצוא. אף על פי שבחודש האחרון נבלמה מגמת הייסוף בשער החליפין של השקל, דנו חברי הוועדה בהשפעת התיסוף המתמשך בשער החליפין על היצוא של ישראל. שכן לאורך זמן ניכרת ירידה במרבית ענפי היצוא. צוין כי בשנה האחרונה ניכר קיפאון ביצוא הענפים המסורתיים, שהם הענפים עתירי העבודה, הרגישים יחסית לשער החליפין, אבל צוין גם שבחודשים האחרונים החולשה מתבטאת בענפי ההיי-טק, שמטבעם רגישים פחות לשער החליפין.

האם עידן הכסף הזול יימשך בשנים הקרובות? שוק האג"ח רחש בשבוע שעבר שמועות בעקבות פרסום שני ניירות עבודה שנכתבו על ידי אישים בפדרל ריזרב, שעשויים לספק רמזים לדרך יציאה אפשרית של הבנק המרכזי האמריקאי מאסטרטגיית קניות האג"ח, ההקלה הכמותית. לפי דיווח ב"פייננשל טיימס", ניירות העבודה, שהוצגו בכנס של קרן המטבע הבינלאומית, מדברים על יעד חדש של שיעור אבטלה במשק האמריקני, 5.5%, שיצית את צמצום קניות האג"ח של הפד, במקביל לרמת אינפלציה גבוהה יותר של כ-2.5% שרק מעבר לה יתחיל ההידוק המוניטרי.

במסגרת החדשה הזו, הבנק המרכזי החשוב בעולם צפוי להחזיק את הריבית ברמה אפסית עד שנת 2017 כדי שהמשק האמריקאי ימשיך להתאושש. מחויבות כזו אמורה בתיאוריה לעגן את תשואות האג"ח ברמה נמוכה לטווח ארוך יותר, ולהקל את צמצום קניות האג"ח.

אתמול הסתיים המסחר בבורסה במגמה חיובית כשמדד המעו"ף עולה בכ-0.2% לרמה של 1,313 נקודות ומדד ת"א 75 מתקדם בכ-0.6%.

גבעות: נפט החל לזרום במגד 6

חברת האנרגיה האוסטרלית וודסייד מתעניינת בכניסה לשותפות הרישיונות "נטע" ו"רועי" שבשליטת חברת רציו , כך נודע ל"גלובס". ע"פ הערכות מדובר בגישושים ראשוניים בין הצדדים. נציין כי ראשי וודסייד הגיעו לישראל בשבוע שעבר, ונפגשו בין היתר עם אנשי ממשל, ודנו בהיבטים השונים של יצוא הגז מישראל. מקורבים לוודסייד מציינים כי נושא ההשקעה ב"נטע" ו"רועי" לא עלה בפגישות הללו.

שותפות גבעות עולם דיווחה הלילה על נפט שזורם בקידוח מגד 6. "במהלך הקדיחה שהתבצעה היום בסביבות השעה 16:00, בקידוח מגד 6 בעומק של 3,997 מטרים, כ-100 מטר מעל מקטע 8B , שהוא המקטע הגבוה ביותר במגד 5 אשר ידוע לגביו שהוא מכיל נפט (ואשר ממנו מפיקה כעת השותפות נפט עם גז נלווה בקידוח מגד 5), החל לזרום לפני השטח נפט למשך מעל לשעה (עם הפסקות באמצע עקב פעילות בבאר הקידוח).

חברת האינטרנט בבילון דיווחה הבוקר כי קיבלה אתמול בלילה הודעה מיאהו כי בעקבות פעולות פרואקטיביות שנקטה החברה לתיקון ליקויים, יאהו אינה מתכוונת להשהות או לבטל את ההסכם בינה לבין החברה. בבילון תפעיל מנגנוני ניטור נוספים על מנת למנוע הישנות של מקרים דומים בעתיד. כמו כן, "החברה תחדש רכישת משתמשים חדשים באופן זהיר בתאום ובשקיפות מלאה עם יאהו".

גיוון אימג'ינג הודיעה היום ה-Chuikyo ביפן העניקה שיפוי ביטוחי עבור גלולת PillCam Colon של החברה.

חברת ביו-ויו דיווחה הבוקר כי בעקבות תוצאות מחקר טרומי בסין (Pilot Study) לבדיקה לגילוי מוקדם של סרטן הריאה, אשר פותחה על-ידי ביו ויו, החליטה חברת Kindstar Global הסינית לממש את האופציה לנהל מו"מ עם ביו ויו על מנת לשווק את הבדיקה לגילוי מוקדם של סרטן הריאה בסין. מסגרת הזמן לגיבוש ההסכם הינה כ-6 חודשים.