הסכם יאהו-בבילון לא יבוטל; בוטל המיזוג עם איירון סורס

(עדכון) - דיווחה מוקדם יותר כי ההסכם מול יאהו לא יבוטל ■ ירידה של 29% ברווח הנקי לכ-22 מיליון שקל ברבעון השלישי ■ מינתה את סמנכ"לית הכספים שנית פאר-צפוני כמנכ"לית החברה במקום אלון כרמלי

יום עמוס בחברת בבילון : החברה דיווחה היום (ב') כי "בשל בחינת השפעתם של אירועים שונים בתעשייה (ביטול החוזה מול גוגל לדוגמה, ה.ק. וק.י.) על השוק בכלל ובחינת השפעות של אירועים הנוגעים לבבילון בפרט, החברה ואיירון סורס ממשיכות לקיים דיאלוג שוטף ומבצעות הערכת מצב מחודשת, אולם לעת עתה אינן מנהלות משא ומתן בדבר עסקת המיזוג".

עוד דיווחה החברה על מינויה של סמנכ"לית הכספים שנית פאר-צפוני כמנכ"לית החברה במקומו של אלון כרמלי, שפורש בהתאם להודעתו מתחילת השנה.

בבילון הציגה היום גם את תוצאותיה לרבעון השלישי. הכנסות החברה ברבעון הסתכמו בכ- 152 מיליון שקל, קיטון של כ-23% בהשוואה לכ-198 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

התפלגות ההכנסות לרבעון על פי לקוחות עיקריים: 38% מההכנסות נבעו מיאהו (לעומת 32% ברבעון השני של 2013), 37% מההכנסות נבעו מגוגל (לעומת 83% ברבעון המקביל ו-43% ברבעון השני של 2013), ו-25% משותפים וממקורות הכנסה אחרים לעומת 17% בשנה שעברה.

במהלך הרבעון החברה הגדילה את הוצאות השיווק והפרסום בהשוואה לרבעונים הראשון והשני של שנת 2013, לכ-111 מיליון שקל. הוצאות רכישת משתמשים מוכרות באופן מיידי, בעוד שההכנסות מופקות על פני תקופה.

הרווח התפעולי הסתכם ברבעון בכ-25 מיליון שקל, קיטון של כ-32% בהשוואה לכ-37 מיליון שקל ברבעון המקביל. בשורה התחתונה דיווחה בבילון כי הרווח הנקי הסתכם ברבעון בכ-22 מיליון שקל, קיטון של כ-29% בהשוואה לכ-31 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

לניר: המציאות החדשה מחייבת אותנו לבצע התאמות

נעם לניר, יו"ר ובעל השליטה בבבילון, מסר כי "לפני שש שנים רכשתי את השליטה בחברת בבילון, וביחד עם אלון כרמלי, בנינו חברת אינטרנט עם מודל עסקי ששירת היטב את בעלי המניות לאורך השנים. אני מודה לאלון על היכולות וההירתמות למימוש החזון בתקופה בה כיהן כמנכ"ל, ורואה ערך גדול לבבילון בכך שבחר להמשיך וללוות את החברה כדירקטור. אני מאמין כי שנית פאר-צפוני, שמהווה כבר 4 שנים חלק מבבילון, תדע להוביל את בבילון היטב בחזרה לפסים יציבים של וודאות וצמיחה".

לניר, הוסיף כי "אנחנו מתמודדים כיום עם שינויים בסביבה העסקית ובוחנים את ההשלכות ואת חלופות הפעולה של החברה. המציאות החדשה מחייבת אותנו לבצע התאמות, הן בעבודה מול שותפינו ולקוחותינו, והן מבחינת צעדים בתוך בחברה".

ההסכם עם יאהו לא יבוטל

מוקדם יותר דיווחה חברת האינטרנט כי קיבלה אתמול בלילה הודעה מיאהו כי בעקבות פעולות פרואקטיביות שנקטה החברה לתיקון ליקויים, יאהו אינה מתכוונת להשהות או לבטל את ההסכם בינה לבין החברה.

בבילון תפעיל מנגנוני ניטור נוספים על מנת למנוע הישנות של מקרים דומים בעתיד. כמו כן, החברה תחדש רכישת משתמשים חדשים באופן זהיר בתאום ובשקיפות מלאה עם יאהו.

הכנסות בבילון כתוצאה משיתוף הפעולה עם יאהו עומדות על כשליש מסך הכנסות החברה.

נזכיר כי בסוף אוקטובר דיווחה בבילון כי מלבד בעיותיה מול יאהו היא קיבלה מכתב מאת גוגל, לפיו היא אינה מחדשת את החוזה מול בבילון שמסתיים בנובמבר השנה. בבילון הסבירה את אי-החידוש בצל העובדה כי גוגל קיבלה תלונות ממספר רב של משתמשי הדפדפן שלה, גוגל כרום, אשר טענו כי התקנת סרגל הכלים של החברה פוגעת בחוויית השימוש שלהם בדפדפן, והדבר העלה דאגות אצל גוגל בקשר ליכולתה של החברה לאפשר חוויית משתמש חיובית.

עם זאת, גוגל תיבחן מחדש את החלטתה ב-2014.

בבילון דיווחה עוד כי לאי חידוש ההסכם האמור צפויה להיות השפעה מהותית על הכנסות החברה ועל רווחיה. הכנסותיה של בבילון כתוצאה מההסכם עם גוגל ברבעון השני היוו כ-43% מסל הכנסותיה.