דנוס על ההבטחות להוזיל הדירות: "עובדים עליכם בעיניים"

יו"ר לשכת שמאי המקרקעין מעריך כי מחירי הדירות יעלו ב-10% בשנת 2014 ותוקף את הממשלה: "מרוב ספינים בשוק הדיור כבר לא רואים את הספין הראשי"

יו"ר לשכת שמאי המקרקעין, אוהד דנוס, טוען כי ממשלת ישראל זורה חול בעיני הציבור בכל הקשור להורדת מחירי הדיור, ומעריך כי מחירי הדירות יעלו ב-10% נוספים בשנה הבאה.

"רבותיי, עובדים עליכם בעיניים", אמר דנוס בכנס השמאים באילת. "מרוב ספינים בשוק הדיור כבר לא רואים את הספין הראשי. הממשלה ממשיכה לעשות סלטות באוויר על מנת שלא להוציא כסף מהכיס. בצוות 90 הימים קראו לזה היעדר היתכנות כלכלית לפרויקטים להשכרה. ברור, כשרוצים כסף על הקרקע ולא מוכנים לשחרר בחינם - זה בדיוק מה שקורה. החברה הממשלתית החדשה תעשה בדיוק את מה שהמינהל יודע לעשות הכי טוב, רק שלא נותנים לו".

דנוס המשיך במתקפה על הממשלה ואמר: "מי מוביל את התכנון בישראל? משרד הפנים או משרד האוצר? הריבית ממשיכה להיות אפסית והאינפלציה לא מרימה ראש לכאורה, אך זאת רק כתוצאה משיטת מדידה שגויה של המדד - כזו המתאימה לממשלה שלא מעוניינת שהסכמי השכר שלה, צמודי המדד, יעלו. זה שזה מתדלק את שוק הדיור, את מי זה מעניין? התחדשות עירונית היא רק מס שפתיים, כשחוץ ממשרד הבינוי והשיכון, אף אחד אחר באמת לא רוצה בה. אז מחירי הדירות עלו השנה בכ-10 אחוזים, וכנראה שבשנה הבאה, בנובמבר 2014, נזכה לעוד 10%".

דנוס אמר שהפתרון העיקרי לדעתו למצוקת הדיור הוא התחדשות עירונית, קרי פינוי-בינוי ותמ"א 38. אחרת, הוא הזהיר, עול המשכנתא יגבר: "בעוד מאות אלפי תושבי ישראל בני המזל נאנקים תחת עול המשכנתא, ספונים עימם ילדיהם, דור העתיד של כולנו, ואלה גם אלה לא מבינים שאם יימשך השיח הציבורי והחקיקתי בכיוון אליו מובילה הממשלה, הבעיה ממנה כולנו סובלים היום תהפוך לחלום טוב ומשאלת לב בעתיד".