ההסכם החדש של ההתאחדות לכדורגל והטוטו: כך יחולקו כ-214 מיליון ש'

יכלול 5 מיליון שקל בשנה שיחולקו כבונוס עבור רייטינג; כל קבוצה בליגת העל תקבל מינימום 2.2 מיליון שקל בעונה

אחרי מו"מ שנמתח על-פני חודשים ארוכים, השמצות הדדיות ולא מעט דם רע - הסכם השיווק בין הטוטו להתאחדות לכדורגל צפוי לעבור מחר (ה') ברוב גדול בדירקטוריון הטוטו, מה שיאפשר באופן מעשי את כניסתו לתוקף בתוך מספר ימים. הסכם השיווק החדש יכלול את שלוש עונות המשחקים 2013/14-2015/16, כאשר הטוטו יחזיק בהסכם יציאה אחרי העונה השנייה בלבד, בכפוף להודעה מוקדמת עד ה-31 בדצמבר 2014.

אז מה כולל הסכם השיווק החדש? מלבד העונה הנוכחית שבה הסכום צפוי להיות מקוזז לכ-54 מיליון שקל, בשל אובדן של תשעה מחזורי ליגה שכבר התקיימו, הסכום יעמוד על 80 מיליון שקל מדי עונה ויחולק באופן הבא: 47 מיליון שקל לקבוצות ליגת העל; 18 מיליון שקל לקבוצות הליגה הלאומית; 13 מיליון שקל להתאחדות לכדורגל; 2 מיליון שקל למינהלת הליגה. בסך הכל, במשך שלוש שנים יקבל הכדורגל הישראלי מהטוטו כ-214 מיליון שקל.

שני חידושים מעניינים שייכנסו לתוקף בעונה הבאה: הקבוצה שתסיים במקום השלישי בליגה תתמודד מול מחזיקת גביע הטוטו במגרש נייטרלי, במפגש שהמנצחת בו תזכה בכרטיס לליגה האירופית; בנוסף, יתקיים בתחילת העונה משחק "סופר קאפ" בין מחזיקת גביע המדינה לאלופה.

לימור לבנת: "אבי לוזון לא יתמודד לעוד קדנציה בהתאחדות"

חידוש נוסף שאמור לאפשר את הגדלת כמות המשחקים ויותר ימי הימורים לטוטו הוא שינוי קל בשיטת משחקי גביע המדינה וגביע הטוטו, כאשר שלבי רבע הגמר של המפעלים הללו ייערכו בשיטת בית-חוץ (כלומר, צמד משחקים במקום משחק אחד כפי שהיה נהוג עד היום).

ההסכם החדש גם נותן מענה והתחשבות בקבוצות המשחקות במפעלים האירופים: כך למשל, הוסכם כי הקבוצות הישראליות שישחקו באירופה בימים שלישי ורביעי (צ'מפיונס ליג) לא ישובצו בכל מקרה למשחק המרכזי של ליגת העל; במידה וקבוצה ישראלית תשחק באירופה בימי חמישי (ליגה אירופית) היא תוכל להיות משובצת למשחק המרכזי, אבל אז המשחק המרכזי של אותו שבוע יוקדם ביום - מיום שני לראשון.

בכל מקרה, נקבע בהסכם כי כל קבוצה בליגת העל תקבל סכום שלא יפחת מ-2.2 מיליון שקל מהסכם השיווק. שינוי מהותי נקבע בתמריצים עבור מענקי מיקום: על-פי הסכם השיווק החדש, נקבע כי רק 2 קבוצות בפלייאוף העליון יזכו למענקי מיקום (מקום 4 - 600 אלף שקל, מקום 5 - 550 אלף שקל), ועוד 3 קבוצות בלבד בפלייאוף התחתון (מקום 7 - 350 אלף שקל, מקום 8 - 300 אלף שקל, מקום 9 - 200 אלף שקל).

סעיף התמריצים עבור רייטינג של "המשחק המרכזי" בערוץ 1 נקבע על סכום כולל של 5 מיליון שקל, כאשר על מנת לקבל את כל הסכום יצטרכו הקבוצות לעמוד בלא פחות מ-290 נקודות רייטינג מצטברות במהלך עונה של 36 מחזורים. כלומר, כל עוד הרייטינג הממוצע בעונה לא יפחת מ-8.05% לא יתבצע קיזוז של הסכום המקסימלי שהובטח עבור רייטינג ב"משחק המרכזי". העונה עומד הרייטינג הממוצע עד כה על 9.61%, ובעונה הקודמת הוא הסתכם ב-8.9%.