לא רק אנדמול: משקיעה זרה נוספת בדרך לזכיינית רשת

(עדכון) - אנדמול חתמה על הסכם עקרונות לרכישת 33% מרשת, ומו"מ מתקיים גם עם משקיעה ממונקו ■ הערכה: 49% ממניות הזכיינית יימכרו לידיים זרות

ענקית התקשורת הבינלאומית אנדמול בדרכה להפוך לבעלת מניות בזכיינית ערוץ 2 רשת. כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", המגעים של החברה עם הזכיינית הבשילו לכדי חתימה על הסכם עקרונות, שנחתם בסוף השבוע.

בתוך כך נודע כי אנדמול, שרוכשת 33% ממניות רשת, אינה הגוף הזר היחיד שמנהל בימים אלה מגעים מול הזכיינית, ולצדו צפויה להיכנס משקיעה נוספת ממונקו. ההערכה היא כי 49% ממניות רשת ימכרו לידיים זרות - ו-51% יישארו בידי בעלי המניות הנוכחיים, ובראשם אודי אנג'ל.

במהלך השבוע הקרוב כולו יימשכו המגעים בין אנג'ל ומנכ"ל רשת אבי צבי לבין נציגי חברת אנדמול בישראל. ואולם, על-פי הפרטים הידועים כעת, תזרים אנדמול 100 מיליון שקל לזכיינית - חלק הארי כהלוואת בעלים.

ההערכה היא כי אל בעלי המניות יוזרמו פחות מ-10 מיליון דולר. את הקשר עם המשקיעה הזרה הנוספת יצר המפיק חיים סלוצקי, שסירב להתייחס לידיעה.

בחודש שעבר הגיע לישראל יוסט פרי, מנכ"ל אנדמול העולמית, שנפגש בין היתר עם אנשי ערוץ 10. בשבועות שקדמו לחתימה עם רשת, ניהלה אנדמול מגעים גם עם הנהלת ערוץ 10 לבחינת כניסתה כמשקיעה בערוץ. כפי שצוין, בסופו של דבר החליטה החברה להיכנס לרשת.

המגעים הסופיים נחתמו ביום חמישי האחרון בלשכתו של אנג'ל ברמת-אביב, וביום שישי נועדו הצדדים בשנית. אנג'ל הזרים לרשת בשנים האחרונות את עיקר הכסף שקיים אותה.

בשנה האחרונה חלה התקדמות משמעותית בנתוני הצפייה בזכיינית רשת בזכות עוגנים כמו "אקס פקטור" ו"The Voice"; וגם מצבה הפיננסי, תחת ניהולו של צבי, רשם התייצבות, זאת על-ידי צמצום חובות הערוץ שעמדו על עשרות מיליוני שקלים. מציאות משתנה זו והקרבה לרישיון סללו את הדרכים לכניסת משקיעים.

בעוד שאנג'ל ניהל את המגעים, הם השפיעו גם על יתר בעלי המניות - מיכאל שטראוס, אביב גלעדי ופולאר תקשורת. הם ידוללו בהתאמה לחלקם היחסי בחברה.

"אני שמח על העסקה", אמר היום (א') גלעדי ל"גלובס", "למרות שאני לא צד ברשת, אני שמח כאיש תקשורת שאומר כבר שנים שצריכים להיכנס לארץ גורמים בינלאומיים שמתפשטים באירופה ובארה"ב, וזה יפתח צוהר לעוד חברות ואפשר לעשות אקזיט. זה לא בריא שרק אנשים מקומיים יחזיקו את החברות הישראליות".

לדברי גלעדי, יש מקום לשנות את הרגולציה כך שתהיה אפשרות לגורמים חיצוניים להיות בעלי שליטה בחברות.

גם אם לא תהיה בעלת השליטה, לכניסתה של אנדמול לרשת תהיה השפעה משמעותית על התוכן שלה. במידה רבה מסנדלת כניסתה לרשת את יתר הזכייניות, לאור העובדה שעיקר תכניה יעברו לרשת באופן ראשוני.

בתוך כך עלתה השאלה מה יעלה בגורל הפורמט "האח הגדול", ששודר בקשת בשנים האחרונות, ועל-פי גורמים בשוק הוא צפוי להיות משודר בקשת עוד שתי עונות לפחות.

אנדמול מורכבת מרשת עולמית עם שלוחות ב-31 מדינות, ובסיסה באמסטרדם, הולנד. האסטרטגיה החדשנית של החברה עוסקת פחות בפיתוח מרכזי שידור ברחבי העולם, ויותר במרכזי פיתוח תוכן. ועדיין, בשוק התוכן ישנה חשיבות משמעותית בסחר בפורמטים לטבילת אש בשידור לפני ההפצה.

במהלך השנה האחרונה הקימה אנדמול נציגות בישראל באמצעות חברת ההפקה של אלעד קופרמן, מפיק "האח הגדול", והפכה אותה ל"אנדמול ישראל". ואולם, מדובר במהלך שאינו קשור לסניף המקומי של החברה ומתנהל ישירות מכיוון "אנדמול וורלד ווייד" - הבסיס העולמי של החברה.

ברשת לא הגיבו לדברים.

רשת
 רשת