אנדמול בוחנת השקעה בזכיינית ערוץ 2 רשת

חברת התוכן הבינלאומית אנדמול, המחזיקה בפורמט "האח הגדול", מנהלת מגעים ראשוניים עם רשת ■ יפית גרינברג, שממשיכה במו"מ עם רון לאודר לרכישת מניות בערוץ 10, עשויה להיות הגורם שיחבר בעתיד בין ערוץ 10 לבין רשת

חברת התוכן הבינלאומית אנדמול בוחנת השקעה בזכיינית ערוץ 2 רשת. ל"גלובס" נודע כי בין הצדדים התקיימו מגעים ראשוניים בתקופה האחרונה, ולא ברור לפי שעה לאן יובילו.

אנדמול, המחזיקה בפורמט המוכר "האח הגדול", המשודר בישראל במסגרת שידוריה של הזכיינית קשת, מורכבת מרשת עולמית עם שלוחות ב-31 מדינות, ובסיסה באמסטרדם, הולנד.

האסטרטגיה החדשנית של אנדמול עוסקת פחות בפיתוח מרכזי שידור ברחבי העולם, ויותר במרכזי פיתוח. ועדיין בשוק התוכן, ישנה חשיבות משמעותית בסחר בפורמטים לטבילת אש בשידור לפני ההפצה.

במהלך השנה האחרונה הקימה אנדמול נציגות בישראל באמצעות חברת ההפקה של אלעד קופרמן, מפיק "האח הגדול", והפכה אותה ל"אנדמול ישראל". ואולם, נדמה כי מדובר במהלך שאינו קשור לסניף המקומי של החברה ומתנהל ישירות מכיוון "אנדמול וורלד ווייד" - הבסיס העולמי של החברה.

זכיינית ערוץ 2 רשת - שחוותה עלייה מוצלחת בנתוני הצפייה שלה במהלך השנה האחרונה, במיוחד בעזרת עוגנים בדמות להיטים בינלאומיים כמו "אקס פקטור" ו"The Voice" - סובלת עדיין מחולשה במבנה הבעלויות שלה. בעוד היא נהנית מאמונו של בעל השליטה אודי אנג'ל, בעלי המניות אביב גלעדי ופולאר אינם מעורבים בנעשה בחברה ונמנעים מלהכניס שותפים שונים.

אנדמול אינה הגוף היחיד שמביע עניין כזה או אחר בזכיינית רשת. בתקופה האחרונה נפגשו ראשי הזכיינית עם גורמים נוספים בעניין זה. אין ספק כי מצבה של רשת, יחד עם העובדה ששוק הטלוויזיה המסחרית נמצא ערב מעבר לרישיונות, מעלה את האטרקטיביות שלה.

מרשת נמסר: "איננו מתייחסים לספקולציות". באנדמול העולמית סירבו להגיב לדברים, באומרם כי הן "אינם מתייחסים לשמועות שוק".

מחכים לתשובות של לאודר

בתוך כך, עולות הערכות בשוק התקשורת כי יפית גרינברג, המנהלת בימים אלה מגעים מול רון לאודר לרכישת מניותיו בערוץ 10, תהיה הגורם המחבר בין הערוץ ובין רשת, למיזוג בין שני גופי התוכן. זאת לאור יחסיה עם משפחת שטראוס, המחזיקה במניות בזכיינית ערוץ 2. אולם בעוד מדובר בהערכה שאולי תתגשם בטווח הרחוק יותר, הולכות ומתבררות כוונותיה של גרינברג בטוח המיידי.

ל"גלובס" נודע כי המגעים בין הצדדים עדיין נמשכים, וכי בימים הקרובים אמור רון לאודר לספק תשובות באשר להמשך הזרמותיו בערוץ 10. בשלב זה ההזרמות של לאודר נחשבות לקריטיות להמשך התפעול השוטף.

גם גרינברג ממתינה לתשובתו של לאודר בעניין זה, שכן מילוי התחייבויותיו לכיסוי החובות מהוות מכשול משמעותי לכניסתה לערוץ 10.

נודע כי גרינברג מבקשת לרכז מעין מודל של "קבוצת רכישה" שיכלול כ-5 קבוצות משקיעים, אשר היא תהיה נציגתה. אלה אמורים להיכנס לערוץ 10 מיד עם השלמת המגעים מול לאודר.

כמו כן, בשיחות סגורות הציגה גרינברג את האפשרות כי חברת חדשות בינלאומית תיכנס אף היא לערוץ כמשקיעה.

גרינברג לא חשפה את זהות משקיעיה בשלב זה, אולם היא תחויב לעשות זאת לפני אישור העסקה ברשות השנייה.

אנשיו של גרינברג סירבו להגיב.

בעלי מניות ברשת
 בעלי מניות ברשת