עובדי ערוץ 10 מאיימים: אם לא יושג הסדר, נצא למאבק

הוועד: "רון לאודר החליט בהתראה קצרה ובמפתיע להפסיק את כל ההזרמות הכספיות שעליהן נשענת החברה. ניסיונות ההידברות שהתקיימו עם נציגיו לא הניבו עד כה תוצאות של ממש, ולכן נשקף חשש ממשי להחשכת מסך ופיטורים המוניים"

עובדי ערוץ 10 נערכים למאבק מול בעלי המניות של הערוץ. במכתב שהפיץ ועד העובדים של הערוץ לעובדים הודיע הוועד כי "אם עד ליום רביעי הקרוב לא יושג הסדר מניח את הדעת בין בעלי המניות, ולחילופין לא תיענה בקשתנו להיפגש עם רון לאודר בדחיפות, ניאלץ לפעול בעצמנו כדי להבטיח את עתיד הערוץ, על כל המשתמע מכך".

היום (ב') יקיימו חברי ועד העובדים ישיבה "בהולה" בשעות הצהריים.

כפי שפורסם בראשונה ב"גלובס", ערוץ 10 מעכב תשלומים לספקים לערוץ ובהם למפיקים שונים. כתוצאה מכך לא שודרה אמש (א') תוכניתו של גיא פינס. בוועד חוששים מסחף שיכלול כעת מפיקים נוספים. ביום חמישי האחרון גם לא אושר תקציב חברת חדשות 10 לשנה הבאה.

"בעל המניות הדומיננטי, רון לאודר, החליט בהתראה קצרה ובמפתיע להפסיק את כל ההזרמות הכספיות שעליהן נשענת החברה מזה שנים. ניסיונות ההידברות שהתקיימו עם נציגיו לא הניבו עד כה תוצאות של ממש, ולכן נשקף חשש ממשי להחשכת מסך ופיטורים המוניים. מול הידרדרות כזו, דווקא בעיצומו של מומנטום חיובי לערוץ ולחברת החדשות, לא נוכל עוד להמתין ולו רגע אחד נוסף", כתב הוועד בראשותו של הכתב הכלכלי מתן חודורוב.

"עבורנו עובדי ערוץ 10, יש כיום כתובת אחת רלוונטית הנושאת באחריות לפתרון המשבר: רון לאודר, שברוב נדיבותו תמך בחברה במשך שנים בהיקף של כחצי מיליארד שקל, צריך לחפש עתה דרך ראויה ומכובדת להעברת אחזקותיו בערוץ. לא יעלה על הדעת שערב קבלת הרישיון, זמן קצר לאחר הפגנות עובדים סוערות בעדו ומינוי הנהלה חדשה, מר לאודר יתכחש למחויבות ארוכת-הטווח שנטל כלפי הערוץ במחיר קריסה שתיצור אבטלה המונית בענף התקשורת הישראלי.

"אנו מצפים מלאודר ומנציגיו בדירקטוריון, אבי בלשניקוב ומיכל גרייבסקי, להחזיק את החברה באחריות האופיינית להם, עד להשגת הסדר מניח את הדעת שיבטיח את המשך קיומה במבנה בעלות חדש ויציב. כל פעילות אחרת תתפרש בעיננו כתרומה אקטיבית לסגירת הערוץ, שצריכה להבהב כ'קו אדום' עבור כל מי שחפץ לראות בישראל עיתונות חופשית ונקייה מאינטרסים".

העובדים מציינים כי כל בקשותיהם להיפגש עם לאודר טרם נענו מצדו. "תמיד העדפנו לחתור לפתרון שקט ומוסכם, אולם המגעים בין בעלי המניות אינם יכולים להחליף את דרכם המוכחת של עובדי ערוץ 10 ליטול ברגעי האמת אחריות מלאה על עתידם שלהם", נכתב.

את תגובת אנשי לאודר לא ניתן להשיג.