זכייניות הטלוויזיה המסחרית יופיעו היום בפני ועדת שחם

הוועדה, שבוחנת את הגבלת נתח השוק בטלוויזיה שבו יכולה להחזיק חברת מדיה, הזמינה לשבוע הבא את חברות המדיה ובכירים בענף הפרסום

הליך השימוע של ועדת שחם יוצא לדרך: ל"גלובס" נודע כי נציגי זכייניות הטלוויזיה המסחרית ייפגשו היום (ב') עם חברי הוועדה כדי להציג בפניהם את עמדתם בנוגע לכוונת הוועדה להגביל את נתח השוק בטלוויזיה שבו יכולה להחזיק חברת מדיה.

זימון להופיע לשימוע נשלח גם לחברות המדיה ולבכירים מענף הפרסום. המועד שנקבע למפגש זה הוא יום שני הבא, אך טרם ברור מי מכל המוזמנים יגיע אליו.

חלקים מהעמדה שאותה יציגו היום זכייניות ערוץ 2 ניתן ללמוד ממכתבים שאותם שלחו הזכייניות לחברי הוועדה, עת התבררה המגמה של הגבלת חברות המדיה.

במכתבים ששלחו קשת ורשת בחודש נובמבר השנה נכתב כי אישור ההמלצות להגבלת רכישת זמן האוויר בטלוויזיה עלול להביא לקריסת המודל העסקי של הטלוויזיה ולפגיעה קשה בפרסום.

הזכיינית קשת טענה כי "שינוי כה מהותי בכללי המשחק, שעל בסיסם הוגש בין היתר המכרז לקבלת הזיכיון לשידור, אשר בהתאם להם פועלת הטלוויזיה המסחרית, מחייב בדיקה מעמיקה של כל שוק הפרסום וההשלכות הכלכליות המתבקשות".

מתריעים בפני ירידה בפרסום

ברשת טענו אז כי "בימים אלה מצוי שוק הטלוויזיה בקריסה. להחלטה זאת יש השלכה הרת-גורל על עתידו, שכן התוצאה המיידית תביא לירידה דרסטית בהיקפי הפרסום של כל אחד מגופי המדיה בטלוויזיה, ובאופן אבסורדי תביא להפניית תקציבים חיוניים אלה למדיות אחרות".

בתוך כך, החליטה חברת הוועדה, פנינה שנהב, להתפטר מהמשך פעילות בוועדה.

שחם אישר את הדברים, ואת תגובת שנהב לא ניתן היה להשיג.