מגעים מול 3 משקיעים שונים לגבי כניסה לערוץ 10

אחד האפיקים, שמוגדר כ"מתקדם", הוא מול משקיע ישראלי ■ הרשות השנייה הבהירה לאנשי ערוץ 10 כי עליהם למצוא משקיע - אחרת רישיון הערוץ לא יאושר

ערוץ 10 מנהל מגעים מול 3 משקיעים שונים, בהם גם משקיע ישראלי שמולו המגעים מוגדרים "מתקדמים". בערוץ אישרו כי מדובר במגעים המתקיימים מול מספר גורמים.

האישור מגיע יום אחרי שמנכ"ל הרשות השנייה, שי באב"ד, אמר בכנסת כי לערוץ 10 יש 3 חודשים למצוא משקיע, אחרת לא יקבל רישיון.

בדבריו אישר באב"ד פרסום ב"גלובס" בנושא, שלפיו ברשות השנייה מתקיימת היערכות ליום שאחריו יחדל ערוץ 10 מלהתקיים, אז יתומרצו זכייניות ערוץ 2, רשת וקשת, לצאת לרישיון מוקדם ככל האפשר.

בעקבות הסערה שעוררו דבריו של באב"ד, נקטו היום (ג') ברשות השנייה גישה פייסנית יותר. ברשות אמרו כי לערוץ 10 יש זיכיון עד סוף שנת 2014, וכרגע "אנחנו רוצים שהערוץ ימשיך להתקיים". על-פי תוכנית העבודה ברשות השנייה, התכנון הוא שהערוץ ימצא משקיע.

בסוף 2013 הגיש ערוץ 10, כמתבקש בחוק, בקשה למעבר לרישיון במהלך שנת 2015 ואף הפקיד "דמי רצינות" בסך 3 מיליון שקל. במהלך השנה הקרובה יהיה עליו להוכיח איתנות כלכלית. במסגרת זו, הובהר לאנשיו על-ידי הרשות השנייה כי עליו למצוא משקיע - אחרת לא יאושר רישיונו.

אין הזרמות כספים

דבריו של באב"ד העלו בעיקר את החשש כי גורמים בשוק הפרסום לא ישלמו לערוץ 10 מקדמות למהלך השנה הקרובה, מחשש כי לא ישרוד עד סופה. תמיכת שוק הפרסום בערוץ 10היא קריטית לקיומו של הערוץ, לאור העובדה שבעלי המניות שלו אינם תומכים בו כלכלית. גם גורמים בשוק ההפקה ממעטים לתת לערוץ מקדמות.

כיום מונהג ערוץ 10 בידי שני בעלי מניות - יוסי מימן וארנון מילצ'ן - אשר אינם מזרימים לו כסף כבר קרוב לשנתיים. בחודשים האחרונים קיימו בערוץ מגעים עם גורמים שונים בארץ ובעולם, אולם הם לא הבשילו. האחרון שבהם היה מול חברה יוונית, בתיווכו של עמי אלה, אשר גם מולה הופסקו המגעים.