מינוי היו"ר הזמני למועצת הכבלים: שמילה בפנים, שוברט בחוץ

העובדים במועצת הכבלים והלוויין דרשו ממימון שמילה, שמונה ליו"ר הזמני, להראות להם את כתב המינוי שלו ■ מימון סירב: "אני לא תחת חקירת משטרה"

עובדים במשרד התקשורת ובמועצת הכבלים והלוויין דרשו ממימון שמילה להראות להם את כתב המינוי שלו לתפקיד יו"ר המועצה. מימון סירב ואמר להם שהוא לא נמצא תחת חקירת משטרה.

בכך מגיעה הפארסה סביב מינוי היו"ר הזמני למועצת הכבלים והלוויין לשיאים חדשים של בושה, עלבון, השפלה ופגיעה עמוקה במערכת יחסי העבודה במשרד התקשורת.

הנפגע העיקרי מהפרשה הוא נתי שוברט, שנאלץ לעבור היום "זובור" ציבורי חסר תקדים, עת נכנס במסגרת תפקידו לישיבת מועצת הכבלים שבה הוא משמש כיו"ר זמני, והתחוור לו שהוא למעשה הודח מתפקידו כבר לפני שבוע, אך איש לא הודיע לו על כך.

שוברט נאלץ לעזוב ולראות כיצד עמיתו מימון שמילה, סמנכ"ל פיקוח ואכיפה במשרד התקשורת, מתמנה לתפקיד במקומו - וכל זאת כאשר במקביל פועלת ועדת איתור למציאת יו"ר קבוע למועצה.

שמילה היה המועמד של השר גלעד ארדן לתפקיד יו"ר המועצה, לאחר שסר חינו של שוברט מעיניו בגלל שגילה דעות עצמאיות שסותרות את עמדת השר בכל הקשור להפקת החדשות המקומיות, ולכן הוא הודח לפני כשבועיים. אלא שבינתיים התברר כי היה עיכוב במינוי של שמילה, ולכן הוחלט להאריך לשוברט את הכהונה, ונציבות שירות המדינה אישרה זאת.

שוברט, שמחל על כבודו והסכים לחזור לאחר שהודח, נוכח לדעת כי עליו ועל שכמותו נאמר הפסוק: "מי שמוחל על כבודו, כבודו מחול". היום (ה') התברר לו, כאמור, שהוחלט למנות את שמילה לתפקיד היו"ר הזמני, ובישיבת המועצה כאמור התגלעו מחלוקות קשות בין עובדי המועצה לשמילה, שכאמור דרשו ממנו להראות להם את כתב המינוי שלו.

במקביל ממשיכה ועדת האיתור למציאת יו"ר בעבודתה, ובתוך פחות מחודש עליה להציג את מועמדיה לשר התקשורת גלעד ארדן.