נעילה שלילית בבורסה; פלוריסטם קרסה 15.4%, בזק 3%

היום לא יתקיים מסחר בוול סטריט ■ אפריקה רוכשת בחזרה אג"ח שלה עד ל-400 מיליון שקל ■ פלוריסטם קרסה על רקע תוצאות ניסוי מהותי שהיא תפרסם בקרוב ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-1.3 מיליארד שקל

המסחר בבורסה באחד העם נחתם היום (ב') בירידות שערים. זאת, על רקע ירידות קלות בבורסות אסיה ואירופה ולאחר שאתמול הסתיים המסחר בבורסה בירידות. מניות בזק וכיל נסחרו בירידות חדות והכבידו על מדד המעו"ף, שהשיל מערכו כ-1% וננעל ברמה של 1,328 נקודות. מחזור המסחר הסתכם 1.3 מיליארד שקל.

ארז צדוק מקרנות אביב מציין הבוקר: "כמו בציור השבועי לילד של ג'קי, כשכולם חיפשו את הנעלם, כך כולם מחפשים היום את התיקון, שזה טבעי אחרי עליות כל כך גדולות. בינתיים נראה שלא די ביום-יומיים של ירידות כדי להצית את הפתיל, וגם לא בדוחות בודדים פה ושם שאינם עונים לציפיות האנליסטים. הריביות האפסיות ממשיכות להזין את שוקי המניות ותיקון, ככל שיבוא, יהווה הזדמנות קנייה למשקיעים לטווח ארוך. חיפוש התיקון, שלא כמו בציור של ג'קי, עלול לגרום להפסדים משמעותיים, ולכן ההמלצה שלנו היא להישאר בשוק המניות, אם כי הסולידיים בינינו בהחלט יכולים לממש את הרווחים שנצברו ובכך להקטין מעט את הפוזיציה. השוק הישראלי עדיין מגלם סיכון גבוה יותר משווקי חו"ל ולכן רצוי לפזר לפחות 50% מתיק המניות בשווקים זרים בפיזור גלובלי".

תיאבון המשקיעים למניות ממשיך לגדול. בשבוע שעבר קרנות הנאמנות המנייתיות גייסו יותר מ-320 מיליון שקל ומתחילת החודש יותר מ-700 מיליון שקל. כך עולה מנתוני הסיכום השבועי של נכסי תעשיית קרנות הנאמנות, שפרסם מיטב דש. הנהירה של הציבור לנכסים עם פרופיל סיכון גבוה יותר באה לידי ביטוי גם בגיוסי קרנות האג"ח הקונצרניות, שגייסו בשבוע החולף כ-140 מיליון שקל, קצב גיוס כמעט כפול לעומת השבוע הקודם. קרנות אג"ח כללי רשמו בשבוע החולף גיוסים של כ-780 מיליון שקל - עלייה של כ-15% לעומת השבוע הקודם.

מנכ"לית משרד האוצר, יעל אנדורן, מגבשת בימים אלו את הצוותים המקצועיים לבניית "אסטרטגיית העל" של משרד האוצר. ל"גלובס" נודע, כי תוכנית עבודה זו תהיה מבוססת על שלושה עמודי יסוד: חדשנות, פיתוח שוק ההון, ו-DOING BUSSINESS (עשיית עסקים). עוד נודע, כי החידוש המרכזי בתהליך שמובילה המנכ"לית הוא בניית צוותים תוך-אגפיים (החשב הכללי, אגף התקציבים, השכר ושוק ההון), שיעסקו בנושאים הללו ויציגו תוכנית עבודה מסודרות על מנת לקדמם. עוד נודע ל"גלובס", כי ביום רביעי האחרון נועדו כלל ראשי האגפים באוצר וסגניהם - כ-80 מבכירי המשרד בסך הכל - עם המנכ"לית אנדורן, והחלו לגבש את הצוותים ותת-הצוותים. בימים הקרובים, יערוך משרד האוצר מסיבת עיתונאים מסודרת שבה יוצגו הצוותים, היעדים והתוכניות.

פלוריסטם צונחת

מניית פלוריסטם ריכזה במחזור גבוה ורשמה ירידה חדה, יום לפני פרסום תוצאות בניסוי הקליני שלב 1-2 שבדק את בטיחות ויעילות הטיפול בפגיעות שרירים באמצעות תאי גזע מהשלייה. ל"גלובס" נודע כי החברה כבר מחזיקה בידיה את תוצאות הניסוי אך טרם פרסמה אותו. (לסיפור המלא)

כיל נסחרה במגמה שלילית לאחר שדווח כי אורלקלי, יצרנית האשלג הגדולה בעולם, תמכור לסין אשלג שמחיר הנמוך ב-24% לעומת החוזה הקודם שלה עם המדינה, אשר פג בחודש יולי האחרון. המחיר החדש יעמוד על 305 דולר לטון, בחוזה שיהיה תקף למחצית הראשונה של 2014. כך על פי חברות המחקר CRU International ו-Argus FMB Potash.

האם מניית אופקו עומדת בפני שורט סקוויז? על פי הבלוגר קווין קיון באתר "סיקינג אלפא", התשובה חיובית. (לסיפור המלא)

חברת אפריקה ישראל, הנמצאת בשליטת לב לבייב, מנצלת את המזומנים שהצטברו בקופתה ומכריזה על תוכנית נוספת לרכישה בחזרה של אגרות חוב שהנפיקה. מדובר באג"ח מסדרות כ"ו וכ"ז, בהיקף כולל של עד כ-400 מיליון שקל. (לסיפור המלא)

חברת אורביט דיווחה היום על מכירת מספר מערכות טלמטריה מסדרת AL-4034 ליישומי עקיבה וניסויי טיסה. זאת, במסגרת זכייה במספר הזמנות בהיקף כולל של כ-7 מיליון שקל מחברה ביטחונית ממשלתית בישראל.

אתמול דיווחנו כי המכרז למכירת הגז ממאגר "לוויתן" ללקוחות עסקיים בטורקיה יוצא לדרך. ל"גלובס" נודע כי השותפים בלוויתן, קבוצת דלק , נובל אנרג'י ורציו הפיצו בימים האחרונים הזמנה להציע הצעות לרכישת גז טבעי בצנרת בהיקף שנתי של 7 עד 10 מיליארד מ"ק (BCM).