אזהרה לשורטיסטים: מניית אופקו עומדת בפני שורט סקוויז?

הבלוגר קווין קיון באתר "סיקינג אלפא": אחוז השורטים עולה בעוד כמות המניות יורדת, זאת בנוסף לאחוז הכיסוי שעולה בד-בבד עם ירידה במחזורי המסחר

האם מניית אופקו עומדת בפני שורט סקוויז? על-פי הבלוגר קווין קיון באתר "סיקינג אלפא", התשובה חיובית.

נסביר כי מצב של שורט סקוויז הוא כיסוי של שורטיסטים, כלומר קניית המניה בשוק, על רקע הודעה חיובית בדרך כלל וזאת על מנת לסגור את השורט - ולהחזיר את המניות המושאלות לברוקר. מצב זה מלבה, בדרך כלל, את עליות השערים.

על-פי קיון, קשה להתעלם מהקניות המאסיביות של בעל השליטה באופקו (ויו"ר טבע) פיליפ פרוסט, אשר ממשיך באופן אגרסיבי לרכוש מניות אופקו בשוק, איתות ברור לביטחונו בעתיד החברה. נזכיר כי מניית אופקו נחתכה בכ-25% מהשיא האחרון אליו הגיע לקראת אמצע חודש דצמבר האחרון.

נכון למועד פרסום המאמר, נעילת המסחר ביום שישי האחרון בוול סטריט, אחוז המניות החופשיות בשוק במצב שורט עומד על 28.5%, עובדה המגבירה את הסיכוי לשורט סקוויז. נכון לסוף 2013, יחס הכיסוי עומד על 9.49, כלומר מעל 9 ימים לסגור את כל השורטים על מניית החברה, בהתבסס על מחזור יומי של כ-4.7 מיליון מניות בוול סטריט. עם זאת, מתחילת ינואר ירד מחזור המסחר - ויחס הכיסוי זינק ל-14 יום לכיסוי השורטים.

כתוצאה מכך, קיון רואה תרחיש מעניין אשר מתפתח: אחוז השורטים עולה בעוד כמות המניות יורדת, זאת בנוסף לאחוז הכיסוי שעולה בד-בבד עם ירידה במחזורי המסחר. אם המגמה תימשך, ביחד עם אפשרות ריאלית להודעה חיובית בטווח הקרוב שתהווה קטליזטור לעליות שערים, סוחרי השורט באופקו אמורים לנקוט בגישה זהירה.