נעילה שלילית בבורסה; טבע נפלה 2%, שטראוס 1.35%

מגמה מעורבת בבורסות אירופה; המסחר בוול סטריט מתנהל בירידות ■ אנליסטים: "הפגיעה ברווח וברווחיות של בזק, אם תהיה, תהיה מזערית" ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-1.1 מיליארד שקל

המסחר בבורסה באחד העם ננעל היום (ה') בירידות שערים במדדים המובילים, לאחר שאתמול הסתיים המסחר במגמה מעורבת ועל רקע ירידות בוול סטריט. טבע, שטראוס וקבוצת דלק ירדו עד 2% והכבידו על המעוף, שהשיל מערכו 0.7%. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.1 מיליארד שקל.

בגוש האירו דווח היום כי מדד מנהלי הרכש (נתון ראשוני) עלה בינואר ל-53.2 נקודות לעומת 52.1 בדצמבר וצפי כלכלנים ל-52.4 נקודות.

כאמור המסחר בוול סטריט ננעל אתמול במגמה מעורבת. עונת הדוחות נמשכת, כשבימים הקרובים ימשיכו חברות מובילות לפרסם תוצאות. אתמול לא התפרסמו בארה"ב נתוני מאקרו.

אגף החשב הכללי במשרד האוצר השלים אתמול בלונדון הנפקה מוצלחת של אג"ח ממשלת ישראל באירו. האיגרת הונפקה לטווח של 10 שנים בהיקף של 1.5 מיליארד אירו בתשואה של 2.932%. נציין כי מדובר בתשואה שהיא כמחצית מהתשואה על אג"ח מקבילה של ממשלת ספרד וגבוהה בכ-1.15% מהתשואה על אג"ח גרמנית.

הביקושים הגבוהים, בהיקף של פי כ-5.7 מכמות ההנפקה המקורית שתוכננה (היקף ההנפקה המקורי שתוכנן עמד על מיליארד אירו, אולם לאור הביקושים הוחלט להרחיבו ל- 1.5 מיליארד אירו), התקבלו מכ-300 משקיעים שונים הפרוסים בכ-30 מדינות, ביניהן: בריטניה, גרמניה, צרפת, שוויץ, הונג קונג ועוד. משקיעים רבים אשר נפגשו עם נציגי היחידה נטלו חלק מההנפקה, דבר שאיפשר את הביקוש המרשים להנפקה.

טבע מתכננת לצמצם הדירקטוריון

טבע תצמצם את גודל הדירקטוריון, כפי שהיה צפוי, לאחר מינוי ארז ויגודמן למנכ"ל החברה. בהודעה שפורסמה אתמול מטעם היו"ר פיליפ פרוסט לבעלי המניות, נמסר כי החברה מתכוונת להפחית את גודל הדירקטוריון ולצרף אליו חברים חדשים עם ניסיון גלובלי בתחום הפרמצבטיקה.

האנליסט ערן יעקובי, ראש מחלקת המחקר במיטב-דש, מתייחס למסמך המדיניות של משרד התקשורת ולחוות הדעת הכלכלית שפרסם בסוגיית השוק הסיטונאי, וקובע כי המשרד התעלם מהסכנות למיזם הסיבים האופטיים של חברת החשמל (IBC) ומההשפעות על הוט. יעקובי מצטרף לחיים ישראל, אנליסט התקשורת של מריל לינץ', שהגדיר את מדיניות משרד התקשורת בנושא השוק הקווי כ'נביחה'. "מסקנתנו היא שהפגיעה ברווח וברווחיות של בזק , אם תהיה, תהיה מזערית וכרגע השוק מתמחר רק את הפגיעה בחברה". (לסיפור המלא)

חברת פלוריסטם הודיעה היום על קבלת אישור של מכון פול ארליך (PEI), רשות הבריאות הגרמנית, לאספקת תאים מהמפעל החדש שחנכה לאחרונה בחיפה. במתקן, מהמתקדמים מסוגו בעולם, יושמה הטכנולוגיה התלת ממדית של פלוריסטם והוא תואם תנאי ייצור נאותים (GMP) עבור ייצור קליני מסחרי של תאי גזע מהשלייה.