עו"ד נחום פינברג התפטר מהייצוג המשפטי של מגדל

סירב להמתין עד מינוי מחליף ■ עיצומי העובדי במגדל נמשכים: מערך שירות הלקוחות מושבת בצד מחלקות נוספות במטה החברה

כמה ימים לאחר שבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב קבע כי חברת הביטוח מגדל והבעלים שלה שלמה אליהו "ביזו באופן בוטה ומתמשך" צווים שאסרו עליהם לפנות לעובדים בעניין התאגדותם, הודיעה מגדל לבית הדין על התפטרותו של עו"ד נחום פינברג, המייצג אותה בהליך - כך נודע ל"גלובס".

על-פי הודעתה של מגדל, פינברג סירב אפילו להמתין עם התפטרותו עד לביצוע חפיפה עם עורך דין אחר, ועל כן מבקשת החברה לדחות לפחות עד 2 בפברואר את המועד לקיום דיון בשאלת היציגות של ההסתדרות בחברה.

במגדל הגישו בקשה דומה לפני מספר ימים לאור שירות מילואים של אחד המצהירים בתיק, וכעת היא מבקשת מבית הדין להתחשב בבקשה "ביתר שאת".

יצוין כי פינברג עוד הספיק לחתום ביום חמישי בלילה על הגשת ערעור לבית הדין הארצי לעבודה כנגד ההחלטה האחרונה של בית הדין האזורי.

אף שפינברג מנהל זה שנים קרבות משפטיים ותקשורתיים מול ההסתדרות כמי שמייצג את המעסיקים הגדולים במשק, ברוב המקרים שבהם זיהה התארגנות אותנטית של עובדים בצורה מובהקת, המלצתו למעסיק הייתה להכיר בהתארגנות כדין ולנהל עם נציגיה משא-ומתן להסכם קיבוצי. למעשה, בעבר היה מקרה בו ביקש להתפטר מייצוג של חברה, לאחר שזו ביקשה להיאבק בהתארגנות העובדים בניגוד להמלצתו.

במגדל, נציין, מבהירים כי הם מכירים בזכות ההתארגנות של העובדים, וכי כל מה שביקשו זה לבדוק האם ההתארגנות אותנטית. מנגד, ל"גלובס" נודע כי בניגוד לדפוס הפעולה של פינברג במקרים כאלה, הטפסים שהגישה ההסתדרות למגדל בדבר חתימות המעידות על הצטרפות העובדים לארגון כלל לא נבדקו על-ידו.

פינברג ספג בעצמו לא מעט ביקורת בהליך המשפטי הזה מצד בית הדין לעבודה. השופט ספיבק כתב בהחלטתו האחרונה כי הטיעון של אליהו בדבר הסתמכותו לכאורה בייעוץ משפטי איננה מתקבלת, הגם שמדובר במה שכינה "ייעוץ לא סביר".

עו"ד פינברג סירב להגיב על הידיעה.

העיצומים נמשכים

בתוך כך, ההסתדרות הודיעה היום (א') על המשך הצעדים הארגוניים בחברה, במחאה על סירובה לכאורה של הנהלת מגדל להכיר בהתארגנות. כך, מערך שירות הלקוחות הושבת כולו, בצד מספר מחלקות נוספות ובמקביל להשבתת "מגדל טכנולוגיות".

יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר היום: "נחישות עובדי מגדל היא התשובה לסירובו העיקש של שלמה אליהו להכיר ביציגות העובדים. ההסתדרות תפעל בכל עוצמתה עד אשר עובדי מגדל יקבלו את זכותם הבסיסית להתאגדות".