האקזיט של עולם הפרסום: מטומי יוצאת לרוד שואו לקראת גיוס של 100-150 מ' ד' בלונדון

השווי המתוכנן הוא 450-550 מ' ד' *מלבד אילן שילוח, מבעלי השליטה, גם הפרסומאי אודי פרידן וזוגתו נירית ירון מחזיקים מניות בשווי של כ-10 מ' ד'

חברת טכנולוגיות הפרסום הישראלית מטומי (Matomy), שבשליטת הפרסומאי אילן שילוח (29%) וקרן ויולה (22%), קיבלה אישור סופי להנפקתה בבורסת לונדון. לפני כארבעה ימים הוציאה החברה תשקיף ראשון, ולפיו היא מתכננת לגייס 100-150 מיליון דולר. כך נודע ל"גלובס". מטומי מתכננת להנפיק את מניותיה לפי שווי של 450-550 מיליון דולר (אחרי הכסף), ובימים הקרובים תתחיל ברוד שואו של חודש וחצי. חתמי ההנפקה יהיו UBS ומריל לינץ'. במטומי סירבו להתייחס לידיעה.

פרט לשילוח ולויולה, שותפים בחברה, בין היתר, גם מנכ"ל מטומי מדיה, עופר דרוקר (9%), וניר טרלובסקי (8%). עוד בעלי מניות מוכרים הם מנכ"ל משרד הפרסום מקאן, אלון שטרן; וכן בני הזוג אודי פרידן ובמאית הפרסומות נירית ירון. ל"גלובס" נודע כי השניים האחרונים מחזיקים בכ-1% ממניות מטומי, באמצעות חברות שונות שבבעלותם ובשווי של כ-10 מיליון דולר לאחר הגיוס.

מטומי הוקמה ב-2006 על ידי עדי אורזל, עופר דרוקר וכפיר מויאל, ומועסקים בה כ-350 עובדים בישראל ובעולם. ב-2007 החליטו שילוח, יו"ר משרד הפרסום מקאן אריקסון ישראל, ושותפו טרלובסקי להשקיע בחברה כחלק מאסטרטגיית השקעות בתחום האינטרנט. מאז 2007 שילוח משמש כיו"ר פעיל.

הנפקתה הנוכחית של מטומי מגיעה לאחר שנדחתה בשנה (תוכננה לתחילת 2013), עקב החלטת החברה לחכות למומנטום הנכון. מטומי, המתמקדת בפרסום מבוסס תוצאות (פרפורמנס) בתחום המובייל ומספקת פתרונות ושירותים בתחומי פרסום שונים, נחשבת לחברה רווחית למדי. על פי הערכות, הכנסותיה הסתכמו אשתקד ב-300-250 מיליון דולר - גידול של כ-50% לעומת 2012.

4 רכישות ב-3 שנים

החברה פועלת באמצעות ארבע זרועות, שאותן מיתגה בתחילת 2011 תחת השם מטומי: מודעות מבוססות תוצאות; רשת פרסום דיגיטלית; פתרונות של תשלומים וירטואליים במשחקים; ופתרונות פרסום בסלולר.

מקור ההכנסות העיקרי נובע מפעילות מטומי מדיה - רשת הפרסום שלה. מדובר ברשת שנהנית מיותר מ-500 לקוחות, שמפרסמים באמצעות 7,000 בעלי אתרים ופלטפורמות פרסום בכ-85 מדינות. מטומי מרקט, שעוסקת בתחום הפרסום מבוסס תוצאות (Performance), אחראית על כשליש מההכנסות, והיתרה מגיעה מהחברות מטומי מובייל ומטומי Money.

בשלוש השנים האחרונות הספיקה מטומי לרכוש ארבע חברות בעשרות מיליוני דולרים. הרכישה האחרונה - MobAff האמריקאית, שמתמחה בפיתוח טכנולוגיות ופלטפורמות לשיווק ופרסום במובייל והיקף המכירות שלה נאמד בכ-6 מיליון דולר - הושלמה רק לפני כחודשיים. הרכישה הוערכה במיליוני דולרים בודדים, והיא צפויה לחזק את הפעילות בתחום המובייל, שהושקה ביולי בשם Mobit.

בינואר 2013 רכשה מטומי את סוכנות הדיגיטל האמריקאית MediaWhiz, שרשמה באותה עת מכירות שנתיות של כ-80 מיליון דולר, תמורת 10 מיליון דולר. עסקה זו הפכה את מטומי לאחת הקבוצות הגלובליות המובילות בעולם בפרסום מבוסס תוצאות באינטרנט. ביולי 2012 רכשה מטומי מניות מיעוט ב-30 מיליון דולר בחברת adperio, מה שאפשר את כניסתה לארה"ב. לפני כשלוש שנים רכשה את Ergos Media, והשיגה דריסת רגל בשוק הלטיני.