נציבות שירות המדינה מסרבת לאשר ההמלצות ליו"ר מועצת הכבלים

ועדת האיתור המליצה למנות ליו"ר מועצת הכבלים את אסתי אפלבאום או את ד"ר יפעת בן-חי-שגב ■ כעת נבדק אם יש מניעה למנות את אפלבאום לתפקיד

נמשך הקיפאון במועצת הכבלים והלוויין. ל"גלובס" נודע כי גם ביום חמישי האחרון לא התקיימה ישיבה של המועצה, שלמעשה לא התכנסה מאז הודח מתפקידו ממלא-המקום נתי שוברט, ומונה במקומו ממלא-המקום החדש מימון שמילה.

ההערכה היא כי חברי המועצה ממשיכים למחות על ההדחה של שוברט במפתיע, מבלי להודיע להם. לאור אי-התכנסות המועצה, נדחות החלטות שונות של המועצה, ובהן מתעכבת עלייתם לאוויר של ערוצים חדשים.

לא ברור אם המועצה תתכנס גם בשבוע הקרוב.

בתוך כך, נציבות שירות המדינה מסרבת לאשר את המלצות ועדת האיתור לתפקיד יו"ר מועצת הכבלים והלוויין. זאת, לאור בדיקה שמתקיימת בלשכת מבקר המדינה בעניין חברת המועצה אסתי אפלבאום.

כפי שדווח לראשונה ב"גלובס", ועדת האיתור של מועצת הכבלים המליצה על אפלבאום, המשנה ליו"ר רשות השידור, ועל ד"ר יפעת בן-חי-שגב, מנכ"לית הוועדה למדרוג. אולם כעת בודק היועץ המשפטי של נציבות שירות המדינה האם בדיקה שמתקיימת בעניינה אפלבאום סביב התנהלותה בזמן שעמדה בראש חברת פארק אריאל שרון, מחייבת התכנסות נוספת של ועדת האיתור.

משרד התקשורת מחויב להגיש עד ליום רביעי לבג"ץ שם של מועמד לתפקיד יו"ר המועצה, ולהבהיר מדוע הוא ראוי יותר לתפקיד מאריאל משעל. כעת, נראה כי המשרד לא יעמוד בלוחות הזמנים, בשל הבדיקה בנציבות שירות המדינה.

מנציבות שירות המדינה נמסר כי "ועדת האיתור טרם סיימה עבודתה, וטרם נחתם הפרוטוקול. בפני הוועדה מספר נושאים הטעונים בירור, ועם השלמת הבירורים הנדרשים - ייחתם הפרוטוקול".