מסתמן: שתי מהדורות חדשות מקומיות בלבד - בצפון ובדרום

עפ"י החוק שאושר השבוע, הוט ו-yes ישקיעו יחד 5 מיליון שקל בהפקת החדשות המקומיות, והן מתכננות שתי מהדורות בלבד - לעומת 6 כיום

הוט ו-yes מתכננות להפיק רק שתי מהדורות חדשות מקומיות. על-פי החוק שאושר השבוע בוועדת הכלכלה של הכנסת, הוט ו-yes ישקיעו יחד 5 מיליון שקל בהפקת החדשות המקומיות, והן מתכננות שתי מהדורות בלבד - האחת לטובת תושבי הדרום והאחרת לטובת הצפון, זאת מתוך הבנה כי באיור המרכז אין צורך במהדורת חדשות ייעודית. כיום יש 6 מהדורות חדשות מקומיות.

נודע כי חברי כנסת שונים יגישו ככל הנראה הסתייגויות לסכום שנקבע, בטענה כי הוא נמוך. חלוקת תקציב ההפקה אמורה להיות באופן יחסי לגודל החברה - 3 מיליון שקל אותם תשקיע הוט ו-2 מיליון שקל שתשקיע yes.

לא ברור עדיין מתווה החדשות החדש, ועל-פי החוק שצפוי לעבור כעת לקריאה שנייה ושלישית, המתווה אמור להיקבע על-ידי מועצת הכבלים והלוויין.

הוט ו-yes מורשות להפיק בעצמן את החדשות המקומיות, ומורשות גם להוציא את המשימה להפקה חיצונית. לא מן הנמנע כי התוכנית שתופק לא תהיה בהכרח מהדורת חדשות.

כעת, עובדי החדשות המקומיות, להן צפייה דלה ביותר של מאות בתי-אב בלבד בשתי הפלטפורמות, מובטלים מאז ראשית השנה.

לדברי חיים הר זהב, התחשיב של 5 מיליון שקל לא יספיק גם להפקת שתי מהדורות בלבד. לדבריו, 20 עובדים בשכר מינימום לכל מהדורה מהווים 60% מהתקציב לבדו, ועצם ההפקה מעבר לזה לא תתאפשר ב-40% הנותרים.

הר זהב אמר בתגובה כי "בכל תחשיב שאנחנו עושים לא ניתן לעשות מהדורה יומית בסטנדרטים ראויים ב-2 מיליון שקל בשנה".

בהוט וב-yes לא הגיבו לידיעה.