אהוד ברק רכש 5 דירות בת"א ב-12 מיליון שקל

‎‎מדובר בפרויקט שמקימה קבוצת "העיר החדשה", שממנה רכש ברק ב-2009 דירה במגדלי אסותא‏ ■ הערכות: ברק, שמכר במארס 2012 את דירתו במגדלי אקירוב, חיפש היכן להשקיע את הכסף שנותר לו מהמכירה

שר הביטחון וראש הממשלה לשעבר אהוד ברק מרחיב את השקעותיו בתחום הנדל"ן: ל"גלובס" נודע, כי ברק רכש לאחרונה חמש דירות בפרויקט ICON TLV, שמשווקת בימים אלה קבוצת העיר החדשה בבעלות דרור הלוי ורביב צולר, בפינת הרחובות אבן גבירול ומאנה בתל אביב.

על פי הערכות, מחיר ממוצע של דירה שרכש ברק נע סביב 2.5 מיליון שקל, ועל כן המחיר הכולל ששילם ברק עבור חמש הדירות נע סביב 12-12.5 מיליון שקל.

ברק המתגורר כיום בשכירות סמוך לפרויקט העתידי, במגדל G השופטים שהקימה גינדי החזקות בפינת הרחובות אבן גבירול ושאול המלך, כבר רכש מקבוצת העיר החדשה דירה בפרויקט מגדלי אסותא בתל אביב ב-2010 תמורת 8 מיליון שקל. הפרויקט, המוקם על חורבות בית חולים אסותא לשעבר ברחוב ז'בוטינסקי, שהחל להיבנות לפני כשנה, צפוי להתאכלס בעוד שנתיים וחצי, אז צפוי ברק לעבור להתגורר בו עם רעייתו נילי פריאל. בחודש מארס 2012 מכר ברק את דירתו בקומה ה-31 במגדלי אקירוב לאיש העסקים טדי שגיא תמורת 26 מיליון שקל, ועבר להתגורר בשכירות עד לאכלוס מגדלי אסותא.

על פי הערכות, מלבד מימון רכישת הדירה שבה יתגורר בעתיד ברק במגדלי אסותא, חיפש ברק אפיק השקעה להשקיע את הכסף שקיבל בעבור הדירה במגדלי אקירוב. לפני שלושה שבועות יצאה העיר החדשה בשיווק הפרויקט, הכולל 98 דירות ברחוב אבן גבירול 54, סמוך לכיכר רבין. את הבניין הישן רכשה העיר החדשה לפני שנה, בשיתוף ובמימון חברת הפניקס, תמורת 74 מיליון שקל.

הבניין נרכש מחברת תהל, זרוע התשתיות והמים של חברת קרדן NV. כעת משווקת העיר החדשה את הדירות לחברי קבוצת רכישה, ובכוונתה להרוס את הבניין הקיים ולהקים במקומו בניין חדש בן 98 דירות 2-5 חדרים, פנטהאוזים ודירות גן בשטח בנוי של 10,000 מ"ר עם חצר פנימית וחניון תת קרקעי. מרבית הדירות בפרויקט יהיו בנות 3-4 חדרים עם מרפסת וחנייה תת קרקעית, שמחירן ינוע בין 2-3 מיליון שקל.

מקבוצת העיר החדשה נמסר, כי "הקבוצה לא נוהגת להתייחס לזהות הרוכשים בפרויקט". בנוסף נמסר מהחברה כי עד כה נמכרו 70% מהדירות בפרויקט.