לא מחכים למנכ"ל: ועדת הביקורת מינתה מנהל לערוץ 1

בעוד מנכ"ל רשות השידור יוני בן-מנחם מסרב לקלוט את אילן דה פריס לתפקיד מנהל ערוץ 1, החליטה ועדת הביקורת של הרשות ליטול מבן-מנחם את סמכויות ניהול הערוץ ולהעבירם לאלי בבא, וזאת עד לקליטתו של דה פריס

בעוד מנכ"ל רשות השידור יוני בן-מנחם מסרב לקלוט את אילן דה פריס לתפקיד מנהל ערוץ 1, החליטה ועדת הביקורת של מליאת הרשות ליטול מבן-מנחם את סמכויות ניהול הערוץ ולהעבירם לאיש הטלוויזיה אלי בבא.

בבא התמודד על תפקיד מנהל ערוץ 1, וועדת האיתור שמינה יו"ר הרשות אמיר גילת בחרה בו כמועמד השני המתאים אחרי דה פריס.

על-פי ההחלטה, העברת הסמכויות לבבא תהיה בתוקף עד לקליטתו של אילן דה פריס.

המנכ"ל בן-מנחם מסרב לקלוט את דה פריס לתפקיד מנהל ערוץ 1, בטענה כי הליך בחירתו נעשה שלא כדין. לאחר שבן-מנחם הודיע על כך לגילת, במכתב חריף שפורסם כאן לראשונה, התכנסה ועדת הביקורת והחליטה כי יינטלו לאלתר סמכויות המנכ"ל ועוזרו זליג רבינוביץ' בכל הקשור לניהול הטלוויזיה.

בבא שימש בעבר כמנהל התכניות של הטלוויזיה וכמנהל הפרומו, והוא אמור להיכנס מיידית לתפקידו. הוועדה לא יכולה הייתה לבחור בדה פריס, שכן הוא אינו עובד הרשות, וללא קליטה על-ידי המנכ"ל לא ניתן למנותו לתפקיד כלשהו.

מהנהלת רשות השידור נמסר בתגובה: "יו"ר רשות השידור, יחד עם מספר חברי מליאה, מנסים זה זמן מה להשתלט על השידור הציבורי ולנהלו בניגוד לחוק. לצערו של המנכ"ל, תופעה זו, עליה הוא מתריע, ממשיכה ללא אבחנה בין ניהול לפיקוח. יו"ר הרשות מנסה בתירוצים שונים לייצר תמונה עגומה ושונה מהמציאות, ובמקום לעזור לרשות הוא עוזר להורסה ולהופכה לעיי חורבות מטעמיו הוא.

"מנכ"ל הרשות ורובו המוחלט של חברי הוועד המנהל פנו והתריעו על התנהלותו של היו"ר וחלק מחברי המליאה, והביעו מורת-רוח מהניסיונות לפגוע בריבונותה של הרשות והשידור הציבורי בישראל. התנהלות היו"ר מעידה בכל פעם מחדש על כך שהוא פוגע הן בחוק הקיים והן בחדש, וחוצה בדיוק את הקו שהמחוקק שרטט. מנכ"ל הרשות ומנהליה לא ייתנו ידם לנסיונות אלה וימשיכו להגן ללא לאות וללא משוא-פנים על השידור הציבורי".