גל ובן-דוד זכו במכרז ל-222 דירות בחולון ב-131 מ' ש'

ההצעה של גל ובן-דוד גברה על 17 הצעות, ביניהן של חברות הבנייה הגדולות כמו אפריקה ושיכון ובינוי, שתימחרו את הקרקע בסכומים נמוכים יותר ■ מדובר במגרש בשטח של 8.2 דונם שנמצא בפינת הרחובות קראוזה וסרלין בצפון העיר

איש התקשורת לשעבר שרון גל ומארגנת קבוצות הרכישה קרן בן דוד הם הזוכים במכרז שפירסמה רשות מקרקעי ישראל לשיווק קרקע המיועדת להקמת 222 דירות במתחם מקווה ישראל בחולון תמורת 131.2 מיליון שקל, לא כולל הוצאות פיתוח - סכום המשקף סך של 590 אלף שקל עבור מרכיב הקרקע ליחידת דיור אחת.

זכייתם של השניים נחשפה בשבוע שעבר ב"גלובס".

גל ובן דוד גברו על 17 הצעות אחרות שהוגשו לרכישת הקרקע, בהן של חברות הנדל"ן הגדולות במשק כמו אפריקה ישראל, שיכון ובינוי, גינדי החזקות ואלקטרה בע"מ. יתר ההצעות במכרז נעו סביב 81-121 מיליון שקל, כאשר מרבית ההצעות נעו בטווח מחירים של 111 מיליון שקל ל-118 מיליון שקל. סכום זה מלמד כי מרבית היזמים שניגשו למכרז העריכו את הקרקע בסכום המשקף כ-515 אלף שקל עבור מרכיב הקרקע ליחידת דיור.

במלים אחרות: גל ובן דוד תימחרו הקרקע בסכום גבוה יותר מתימחור של חברות נדל"ן ותיקות, על אף ששיווקו דירות 4 חדרים במחירים המתחילים מ-1.25 מיליון שקל. גל ובן דוד אף גברו על הצעה של קבוצת רכישה נוספת שהתמודדה במכרז שאירגן מוטי פלד, ועמדה על פי הערכות על סך של 112.6 מיליון שקל, סכום המשקף 507 אלף שקל עבור מרכיב הקרקע ליחידת דיור, כאשר מחירי הדירות שהציע פלד היו דומים לאלה שהציעו גל ובן דוד ועמדו על 1.25 מיליון שקל לדירת 4 חדרים.

המכרז בוצע על מגרש בשטח של 8.2 דונם, שנמצא בפינת הרחובות קראוזה וסרלין בצפון חולון, עליו חלה תוכנית מאושרת להקמת שני מגדלים בני 28 קומות ו-111 דירות בכל אחד. המכרז פורסם עוד בשנת 2009, נדחה מספר פעמים ובוטל ב-2010 לאחר שרשות מקרקעי ישראל ועיריית חולון לא הגיעו להסכמות בנוגע למימון הקמת בית ספר במקום.

לאחרונה, פורסם המכרז שוב לאחר שהמחלוקת נפתרה - ועורר עניין רב בקרב מספר קבוצות רכישה וחברות יזמיות. חברת "ים סוף" בבעלות אלי פפושדו, שהתמודדה במכרז ב-2009, החליטה לא להתמודד הפעם במכרז.