מי ימצמץ ראשון?

האם לפיד ונתניהו יעכבו את הטיפול ברשות השידור בגלל מאבקי קרדיט?

האם באמת אפשר לעשות את זה? זו השאלה הגדולה שנשאלת שוב ושוב. האם לא יושלך לפח גם הדוח הזה על רשות השידור, כפי שהושלכו דוחות כה רבים לפניו? ובכן, אפשר וצריך.

בסקר שערך ערוץ 2 במלאות שנה לכינונה של ממשלת נתניהו השלישית, הגיע השר גלעד ארדן למקום השלישי בפופולריות בין שרי הממשלה. ארדן יודע שאם ישלים את הטיפול ברשות השידור, הוא יוכל רק לעלות.

העניין הציבורי הרב ברשות השידור מתגלגל לו גם במגרש המתלהט בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר האוצר יאיר לפיד. השניים נמצאים במדד היוקרה הרחק מאחורי ארדן, והחשש העיקרי הוא שהם יעכבו את הטיפול ברשות רק כדי לא להעניק את הקרדיט למישהו אחר.

בבניין האוצר ברחוב קפלן 2 בירושלים אין פקיד אחד שמחבב את רשות השידור. אם תערכו סקר באגף התקציבים ובאגף השכר, ודאי יהיה רוב מוחץ לסגירתה אחת ולתמיד. אך בהבינם את הצורך הציבורי, אנשי האוצר נכונים להשלים תהליך שיעלה מאות מיליוני שקלים - בחלקו אולי כהלוואה או מענק מהמדינה - ובסופו תהיה רשות חדשה ובריאה.

ההערכה היא שגם לפיד, שעבד בעצמו ברשות השידור ופוטר, מכיר את המספרים. אך הוא, על שאיפותיו הפוליטיות, מעדיף להמתין בינתיים למצמוץ ראשון מנתניהו. וככל שזה ירצה פחות בשינוי - לפיד ירצה בו יותר.