רשות המסים: תפסנו קבלנים שהעלימו מאות אלפי שקלים

במבצע בצפון נתפסו קבלנים שונים מעלימי מס שהשתמשו בתירוצים כגון: "לא ידעתי שיש צ'ק אצל העובד שלי" או "קיבלתי את הצ'קים מקבלן אחר רק לבינתיים"

6 קבלנים שעבדו באזור גבעת האלה ורובע יזרעאל בעפולה העלימו יותר מחצי מיליון שקל - כך טוענת רשות המסים בתום מבצע מיוחד שנערך באזור. הקבלנים נחקרו, והטיפול בעניינם הועבר למחלקת התביעות ברשות.

המבצע התמקד בקבלנים שונים (בניין, טיח, חשמל, אינסטלציה ועוד) באזור בית-שאן, עפולה וגבעת האלה, ובבתי עסק במגוון תחומים מיישובים אלה וממגדל-העמק, יקנעם, רמת-ישי, קריית טבעון והכפרים שבאזור. בממוצע, נמצא כי כ-13% מבעלי העסקים שנבדקו לא רשמו את הכנסותיהם.

בין התירוצים הנפוצים בהם השתמשו הקבלנים ניתן למנות: "קיבלתי את התשלום על חשבון חומר גלם, ועוד לא הסתיימה ההתחשבנות בינינו"; "היה קבלן שקנה אצלי כשעוד עומד לו חוב, ועוד לא סיימנו להתחשבן"; "לא ידעתי שיש צ'ק אצל העובד שלי"; "קיבלתי את הצ'קים מקבלן אחר רק לבינתיים".

מרשות המסים נמסר כי לחלק מהקבלנים שנבדקו לא היו כלל תיקים במס הכנסה. כך, למשל, לקבלן אינסטלציה מכפר ריינה, שנמצא מבצע עבודות שרברבות באתר העבודה בגבעת האלה, נערכה ביקורת במהלכה נבדקו תוכניות עבודה והצעות מחיר שלו. תחילה טען הקבלן כי הוא עובד שכיר, אך אז נמצאו הוכחות כי הוא עצמאי ואף מעסיק עובדים וביצע עבודות בשווי של מאות אלפי שקלים.

יתרה מזאת - בעבר היה לקבלן תיק ברשות המסים שהוא הודיע על סגירתו, אך בפועל המשיך לעבוד ללא כל דיווח למס הכנסה.