היום: ביה"ד לעבודה יקיים דיון דחוף בעניין השביתה בצים

הנהלת החברה הגישה בקשה דחופה לביה"ד על מנת שיעצור את השבתת האנייה "צים איבריה" הפועלת בקו ישראל-המזרח הרחוק

בית הדין האזורי לעבודה בחיפה ידון היום (ב') בבקשה הדחופה שהגישה הנהלת חברת הספנות צים להוצאת צו מניעה שיעצור את השבתת האנייה "צים איבריה" הפועלת בקו ישראל-המזרח הרחוק. צים ביקשה צו מניעה לאור מה שהגדירה "נזקים כבדים" שנגרמים לה מאז יום שישי.

פעילות האנייה הושבתה בסוף השבוע עד להודעה חדשה בעקבות הנחיה של איגוד קציני הים בהסתדרות הכללית, כחלק ממאבק עובדי צים בלחצים שמפעילה ההנהלה על המדינה כדי שזו תוותר על מניית הזהב שלה בחברה.

מניית הזהב, שעוגנה במסגרת הפרטת החברה בעשור הקודם, מבטיחה כי בכל רגע נתון צי אוניות צים ימנה לפחות 11 כלי שיט, וכי מפקדי הספינות וחלק מאנשי הצוות יהיו ישראלים. עוד נקבע כי חברי הדירקטוריון יהיו ישראלים, וכי למדינה שמורה זכות וטו במקרה של העברת השליטה בה.

סוגיית מניית הזהב הגיעה כבר לפתחו של בג"ץ, ובאחרונה השיבה המדינה כי עדיין לא החליטה האם בכוונתה לוותר על המניה. בתשובת המדינה נמסר כי שר התחבורה ישראל כ"ץ נפגש עם הנהלת צים, וכי הוא בוחן את הצעותיהם בדבר חלופה למניית הזהב, שלטענת ההנהלה יש בה משום פתרון טוב יותר לצרכים הביטחוניים של ישראל.

גורמים המזוהים עם החברה לישראל טענו באחרונה כי ויתור על מניית הזהב הוא תנאי לגיבוש סופי של הסדר החוב בחברה, וכי הנושים הם שמעוניינים בוויתור הזה.