הקבלן הוותיק עמיחי קוזניץ נפל אל מותו מבניין בראשון-לציון

קוזניץ, בעליה של חברת הנדל"ן "בנייני עמיחי", נפל מבניין שבנה בשכונת נחלת יהודה בראשון-לציון ■ המשטרה החלה בבדיקת נסיבות האירוע

הקבלן הוותיק עמיחי קוזניץ (66), בעליה של חברת הנדל"ן המשפחתית "בנייני עמיחי" נפל אל מותו מהקומה ה-13 בבניין שבנה באתר בנייה בשכונת נחלת יהודה בראשון-לציון.

סמוך לשעה 07:00 בבוקר שמעו הפועלים באתר הבנייה קול חבטה, ומצאו את קוזניץ כשהוא מוטל על הקרקע. צוות של מגן דוד אדום שהוזעק למקום, מצא את אותו ללא הכרה ולאחר דקות ארוכות של ניסיונות החייאה מצילי חיים נאלץ לקבוע את מותו.

המשטרה החלה בבדיקת נסיבות האירוע, ובוחנת בין היתר כיצד התאפשרה נפילתו, מאחר שבאתר יש מחסומים המונעים אפשרות נפילה מגובה.

החברה הפועלת בראשון-לציון כ-30 שנה, הקימה עשרות בנייני מגורים בכל רחבי העיר, בין היתר בשכונות נחלת יהודה, נוה ים, רמז ומרכז העיר. ציון כחלון, שהיה עד חודש אוגוסט האחרון מנהל הביצוע של החברה סיפר ל"גלובס" כי "עמיחי היה איש טוב ונח, עבדנו יחד 17 שנה, ומעולם לא היתה תלונה או תביעה נגד החברה".

קרן, בתו של קוזניץ מסרה ל"גלובס": "עמיחי היה איש משפחה, אב וסבא, אדם מדהים, ישר והגון. אנחנו כואבים מאד את לכתו, דרכו היתה ותישאר הדרך בה נלך".

ניסים בובליל נשיא התאחדות בוני הארץ מסר כי מדובר באסון גדול: "בשמי ובשם חברי התאחדות מבקש למסור תנחומים למשפחה האבלה" אמר בובליל. "מר קוזניץ שהיה מבוניה של הארץ יחסר לכולנו".

גם יו"ר ארגון קבלני ראשון-לציון, ראול סרוגו, ציין אמר כי "מדובר בטרגדיה נוראה. עמיחי קוזניץ הוא קבלן ותיק ידוע וצנוע מאוד בראשון-לציון שהקים חברה משגשגת במו-ידיו. החברה בנתה רק בראשון-לציון, והקימה עשרות בניינים ומאות יחידות דיור. רק בנחלת יהודה בנתה החברה 5-6 בניינים. מדובר בקבלן שורשי והעובדה שביקר בעצמו באתר הבנייה ביום ראשון בשעה 06:00 בבוקר רק מעידה על המקצועיות שלו".