הבורסה סגרה במגמה מעורבת: ב.יאיר צנחה ב-21%

היום לא יפורסמו נתוני מקרו בישראל ובארה"ב ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-859 מיליון שקל

הבורסה בת"א ננעלה היום (ג') במגמה מעורבת על רקע פתיחה שלילית בוול סטריט וירידות קלות באירופה. בישראל ובארה"ב לא יפורסמו היום נתוני מקרו ולמעשה בוול סטריט ממתינים לפרסום הפרוטוקולים מישיבת הפד האחרונה (מחר) ולפרסום נתונים משוק הנדל"ן (מחרתיים). מחזור המסחר בבורסה הסתכם בכ-859 מיליון שקל. בשוק המט"ח הדולר היציג נקבע בעלייה של כ-0.4% לרמה של 3.468 שקלים והאירו עלה ב-0.3% ל-4.753 שקלים.

הקרב על תקציב המדינה לשנת 2015 כבר כאן ובאוויר מרחפת חרב הקיצוצים והעלאות המסים בתקופה של האטה בצמיחה הכלכלית. בצה"ל ממשיכים להפריח איומים והרמטכ"ל בני גנץ אמר אתמול כי מערך המילואים לא יתאמן השנה. בבנק ישראל הודיעו אתמול כי יש צורך בהעלאות מסים ב-11 מיליארד שקל ובקיצוצים ב-7 מיליארד שקל.

מבין המניות הבולטות היום בשוק, כיל המשיכה לרכז עניין רב בצל סערת התמלוגים. הימים האחרונים רוויי חדשות בכיל, החל מטיוטת המלצות ועדת ששינסקי 2 שגררה איומי קיצוצים מצד החברה, וכלה בהפסד של כיל למדינה בבורררות על תמלוגי מפעלי ים המלח.

מניית ב.יאיר נפלה במחזור כבד של יותר מפי 100 מהממוצע בחודש האחרון.

בזק עדכנה היום את התחזית שלה ל-2014, לאחר ההודעות האחרונות כולל עסקת מכירת יד2. הנהלת החברה מעריכה כעת כי הרווח הנקי לבעלי המניות צפוי להיות כ-2 מיליארד שקל השנה.

בסקטור הנדל"ן, אפריקה ישראל הגיבה לדוחות הכספיים שפרסמה הבוקר החברה הבת אפי פיתוח. הרווח הנקי של אפי פיתוח זינק ב-56% ברבעון הראשון לרמה של 24.3 מיליון דולר, בעוד ההכנסות צמחו ב-10% ל-36.7 מ' ד'. קניון הדגל של החברה במוסקבה - אפימול - תרם 28 מ' ד' להכנסות.

מניית זד.בי.איי בלטה גם היום לאחר זינוק של 131% אתמול בבורסה. החברה הודיעה אתמול כי היא במו"מ מתקדם למיזוג עם היירקס טכנולוגיות, הפועלת בתחום ההדפסה בתלת-מימד.

"גלובס" חשף אתמול בערב כי קרנות הפרייבט אקוויטי פימי וסקיי חוברות יחדיו לרכישת השליטה בדפי זהב מידי הגופים המוסדיים תמורת 100 מיליון שקל.