גלעד ארדן על המהלך החדש של הוט: "לא בטוח שזה 200 מגה"

שר התקשורת באירוע מיתוג מיזם הסיבים תחת השם UNLIMITED: "אירוני שדווקא חח"י מעודדת תחרות בשוק התקשורת, אבל זה מה שיש, העיקר שיש תחרות" ■ הוט: "אנו היחידים להצעיד את מהירות הגלישה בישראל קדימה"

"אני לא רוצה להגיד לכם מה דעתי על המהלך החדש של הוט לאינטרנט במהירות של 200 מגה, אבל אני יכול לומר שלא בטוח שזה 200 מגה. בכל מקרה הוט השיקה את זה בין היתר בגלל מיזם הסיבים" - כך אמר היום (ג') שר התקשורת, גלעד ארדן, במסיבת עיתונאים שקיימה מפעילת מיזם הסיבים האופטיים.

כזכור, הוט הציגה לפני כשבוע את המבצע החדש, ולרגל ההשקה היא הציעה חבילת טריפל 200 מגה ב-200 שקל ל-3 חודשים בעבור מצטרפים חדשים עד סוף החודש. לקוחות קיימים יוכלו לקבל חבילת "טריפל פלטינום"‏, שתכלול מהירות גלישה של 200 מגה, חבילת "הכול כלול" של כל ערוצי הטלוויזיה, שיחות בארץ ללא הגבלה ואת קופסת התקשורת החכמה ‏HOT Fiber Box‏ ב-399 שקל. מנויי אינטרנט בלבד יוכלו לקבל אינטרנט 200 מגה ב-169 שקל במבצע לרגל ההשקה. החברה לא ציינה מה יהיה המחיר המלא לאחר המבצע.

הוט מסרה בתגובה: "הוט גאה להשיק את מהירות הגלישה המהירה בישראל ולהציע ללקוחותיה את חוויית הגלישה הטובה ביותר. עד כה, הוט היא היחידה להצעיד את מהירות הגלישה בישראל קדימה".

חברת IBC הציגה היום את המיתוג מחדש שעשתה - תחת המותג החשש שייקרא מהיום UNLIMITED. החברה מסרה כי היא תחל לפרוס סיבים אופטיים לבתים בתוך חודש וחצי לערך.

שר התקשורת ארדן אמר כי הוא מתכוון להעביר הצעת חוק שתאפשר להעביר שידורי ערוצתים פתוחים של עידן פלוס בחינם, על התשתית של מיזם הסיבים.

השיטה בה UNLIMITED הולכת לעבוד היא באמצעות רישום דרך אתר אינטרנט ייעודי. לקוח שיבקש לקבל אינטרנט בקצב של עד 1 ג'יגה סימטרי יירשם דרך האתר, והחברה תחליט האם לפרוס אליו סיבים בהתאם לרמת הביקושים באותו אזור. לא יהיה מצב שבו החברה תפרוס סיבים באזורים לא מבוקשים, וכן לא תהיה פריסה שוטפת של ערים שלמות - רק עפ"י ביקוש.

ארדן התייחס גם לחברות בזק והוט שמאיצות כיום השקעות רק בתגובה למיזם הסיבים, ואמר כי "זה אירוני שדווקא חברת החשמל היא זו שמעודדת את התחרות בשוק, אבל זה מה שיש, והעיקר שיש תחרות. הכניסה של UNLIMITED לשוק מעודדת את בזק והוט להשקיע בתשתיות, ומכך כולנו נרוויח".

מיזם הסיבים מבוסס על ארכיטקטורת סיבים אופטיים אמיתית. לדברי החברה, "הפתרונות המוצעים כיום שייכים לעולם הישן ואינם תואמים לצורך הגובר לתכנים שדורשים רוחב פס גדול יותר ומהירויות סימטרית וגבוהה יותר. הפורטל החדש של חברת UNLIMITED מאפשר מעבר חופשי ונוח בין חברות, מהיריות גלישה גבוהות וסימטריות ובמחירים הוגנים".

"תשתית הסיבים האופטיים, שתגיע עד לביתם של צרכני התקשורת בישראל, תתן מענה למגמות עולמיות ומקומיות, כגון מחשוב ענן, אפליקציות מתקדמות, התלכדות טכנולוגית (נייח-נייד). ספקי השירות יוכלו להציע מגוון עצום של שירותים ופיתוחים מתקדמים שאינם מתאפשרים על גבי רשתות התקשורת הקיימות, שאינן תומכות בתקשורת סימטרית. כגון רפואה מתקדמת מרחוק, IPTV , סלולר דור 4, On line gaming, מחשוב ענן מתקדם, אחסון נתונים ברשת, למידה מרחוק, עבודה מהבית ועוד".