השיחה: קרלה ברוני מתארחת

חברת האשראי כאל עורכת קוקטייל לכבוד אשת נשיא צרפת לשעבר ■ יאיר סרוסי משיק בנגב את הספרייה הניידת של "פועלים בקהילה" ■ ועו"ד מיקי צלרמאיר ממריא עם מצנח רחיפה

ניחוח אישה

קרלה ברוני, הזמרת ואשתו של נשיא צרפת לשעבר ניקולא סרקוזי, כיכבה אמש (א'), כצפוי, בקוקטייל שערכה לכבודה חברת האשראי כאל לפני ההופעה בהבימה.

מלבד לקוחות המוגדרים בחברה "לקוחות פרימיום", הגיעו גם: גבי לסט, יו"ר דלק; יוסי בכר, יו"ר בנק דיסקונט, ומנכ"לית הבנק, לילך אשר-טופילסקי; רוני קוברובסקי, נשיא החברה המרכזית למשקאות; שוקי מדנס; איזי כהן, מנכ"ל כלל ביטוח; אבי שומר, מנכ"ל צומת ספרים; יונה פוגל, מנכ"ל פז; יוסי דהן, בעלי אלדן; דורי מנור, מבעלי לובינסקי; אורי פז, מנכ"ל בנק ירושלים; אליעזר, טובה ורונית פישמן; טובה וסמי סגול; תמיר פוליקר, סמנכ"ל כספים של חברת החשמל, יפית אטיאס, בתו של רמי לוי משיווק השקמה, וגם ראשי כאל: דורון ספיר, מנכ"ל כאל, ויובל גביש, היו"ר.

דורון ספיר, קרלה ברוני, יובל גביש / צלם: ישראל הדרי
 דורון ספיר, קרלה ברוני, יובל גביש / צלם: ישראל הדרי

הילד בן 40

לרגל 40 שנות למותג התינוקות "שילב", בעלי הרשת - בני הזוג שושי ואיציק אורן ומנכ"לית הרשת ענת לוין - חגגו יום הולדת עם 700 מעובדי החברה. בא להגיד מזל טוב גם ג'ף סיגל, שותף בקונצרן "דוראל" שאחד ממותגיו, "מקסי קוזי", משווק בשילב.

ג'ף סיגל שושי אורן ענת לויןו איציק אורן/ צילום:ארז עוזיר
 ג'ף סיגל שושי אורן ענת לויןו איציק אורן/ צילום:ארז עוזיר

"שקית חלב זה לא מרצדס"

"שקית חלב זה לא מרצדס" - את התובנה הזו סיפק ביום חמישי האחרון השר לשעבר, משה כחלון, בכנס שקיימה המכללה האקדמית אחוה בסוגיית השונות והרב-תרבותיות בחברה הישראלית.

כיאה לפרסונה המתעתדת, כך על-פי הערכות, לרוץ לבחירות הבאות לכנסת ברשימה עצמאית - כחלון שחרר לחלל האוויר עקיצות מרומזות על ההחלטה השגויה לדעתו להוריד את המע"מ; על כך שמדינת ישראל לא תחזיק מעמד אם יימשכו בה הפערים החברתיים ועל כך ש"מנהיגות - זו אחריות ולא יוקרה".

אירחו את הכנס: פרופ' עליאן אלקרינאוי, נשיא אחוה; ד"ר זיו חורב, מנכ"ל המכללה; והרקטורית, אתי גרובגלד.

בין המשתתפים: יעקב שורי, מנכ"ל בנק מסד; גדעון שפר, סגן נשיא אלביט מערכות; אבי שחר, מנכ"ל "מפעלי תובלה" מקבוצת כי"ל; הרב יחיאל אקשטיין, נשיא הקרן לידידות; שי פירון, שר החינוך; מאיר כהן, שר הרווחה; בוז'י הרצוג, ראש האופוזיציה ויו"ר מפלגת העבודה; אחמד טיבי, סגן יו"ר הכנסת ואחרים.

 זיו חורב, עליאן אל קרינאוי, משה כחלון ואתי גרובגלד/ צילום: רועי שפרינק
  זיו חורב, עליאן אל קרינאוי, משה כחלון ואתי גרובגלד/ צילום: רועי שפרינק

ספרי ילדים 1

הספרייה הניידת של עמותת "ספרי מפתח" במימון "פועלים בקהילה", הזרוע הפילנתרופית של בנק הפועלים - הדרימה לנגב. הספרייה - התשיעית במספר שהעמותה משיקה - תאפשר לילדי היישובים הבדואים לקיה וערערה בנגב להשאיל ספרים חינם אין כסף.

נכחו בהשקה: יאיר סרוסי, יו"ר בנק הפועלים; נציגי עמותת "ספרי מפתח"; נעמה אלסאנע, מייסדת העמותה לשיפור מעמד האישה בלקיה וחיסן אלסאנע, מנהלת פרויקטים לנוער ולקהילה באותה עמותה.

יאיר סרוסי, נעמה אלסאנע, חיסן אלסאנע צם אליהו הרשקוביץ / צילום: זום 77
 יאיר סרוסי, נעמה אלסאנע, חיסן אלסאנע צם אליהו הרשקוביץ / צילום: זום 77

ספרי ילדים 2

הפילנתרופ האמריקני היהודי, הרולד גרינספון, שעשה את הונו בעסקי נדל"ן, הגיע לישראל כדי לחלק את הספר ה-5 מיליון של "ספריית פיג'מה": תוכנית לעידוד קריאה לילדים בגן חובה וטרום חובה בנושא מורשת יהודית שאותה ייסד לפני כ-5 שנים, יחד עם משרד החינוך.

גרינספון הגיע לגן "הבטיש" בשכונת מקור חיים בירושלים מלווה ברעייתו, דיאן טרודרמן, וחילק את הספר "בצד השני של העולם" - אחד מתוך שמונה ספרים שניתנו השנה לילדים במתנה.

הרולד גרינספון, דיאן טרודרמן וילדי גן בטיש / צלם: שישון תירם
 הרולד גרינספון, דיאן טרודרמן וילדי גן בטיש / צלם: שישון תירם

עפים על עצמם

אחרי ייצוג של נציגות מחזיקי אג"ח אי.די.בי פיתוח במאבק השליטה על הקונצרן וייצוג סבן בסכסוך הנוכחי בפרטנר - 90 עובדי משרד עורכי הדין צלרמאיר פילוסוף, רוזובסקי, צפריר, טולידאנו ושות' יצאו בסוף השבוע האחרון לנופש השנתי של הפירמה בעיירת החוף פאפוס שבקפריסין. מיקי צלרמאיר הפגין תעוזה כשהמריא עם מצנח רחיפה.

מיקי צלרמאיר/ צלמת: אסנת ורנר
 מיקי צלרמאיר/ צלמת: אסנת ורנר

סוף עידן

סוף עידן בקבוצת אלקו: גרשון זלקינד מתפטר מתפקידו כיו"ר החברה-הבת אלקטרה נדל"ן. ככל הנראה, סיום תפקידו של זלקינד, בעל השליטה בקבוצה, נובע מגילו המתקדם: 86. בעקבות כניסתו לתוקף של תיקון 16 (העסקת בעלי שליטה) ב-2011 והצורך לאשר את הסכמי הניהול של בעלי השליטה מול בעלי מניות המיעוט, חילקו בני משפחת זלקינד את תפקידי היו"ר של החברות השונות מקבוצת אלקו - גרשון זלקינד כיו"ר אלקטרה נדל"ן, ובניו דניאל ומיכאל כיו"רים של החברות אלקטרה צריכה ואלקטרה. יו"ר החברה האם, אלקו, הוא מוטי פרידמן, לשעבר יו"ר חברת החשמל.