הבחירות להתאחדות לכדורגל: עופר עיני, תמיר גילת וערן פרלמן מתמודדים

אבי לוזון יסיים רשמית קדנציה בת יותר משבע שנים בתפקיד היו"ר ■ אם לא יהיו הפתעות, יו"ר ההסתדרות לשעבר, שזוכה לתמיכת לוזון - צפוי לזכות

רשמית וסופית: אבי לוזון סיים את דרכו כיו"ר ההתאחדות לכדורגל בישראל, תפקיד בו שימש מאז מארס 2007. היום (ה') תם מועד הגשת הטפסים הנדרשים עבור כל מי שביקש להעמיד עצמו לבחירות להנהלת ההתאחדות, ושלושה מועמדים הגישו את החומר הנדרש: יו"ר ההסתדרות היוצא עופר עיני; שוער העבר ועורך הדין, תמיר גילת; איש העסקים ערן פרלמן, שבעבר שנה שימש כמנכ"ל איגוד השופטים.

כזכור, במסגרת הסכם הרפורמה שנחתם בין ההתאחדות לכדורגל, הטוטו ומשרד הספורט - נקבע כי לוזון יסיים את תפקידו. כבר בנובמבר האחרון הבהירה שרת הספורט, לימור לבנת, כי "יש לי התחייבות כי לוזון לא יתמודד שוב". עם זאת, לוזון צפוי להמשיך לכהן בתפקיד אחר בהתאחדות לכדורגל, במקביל להמשך כהונתו בוועד הפועל של ההתאחדות האירופית אופ"א.

שלושת המועמדים העבירו את המסמכים הרלוונטיים שלהם לבחינת ועדת כשירות בראשות השופט בדימוס ד"ר גבריאל קלינג, בהתאם להסכם הרפורמה. הם לא צפויים להיתקל בבעיה מבחינה הוועדה.

הבחירות להנהלת ההתאחדות ייערכו ב-29 ביולי, אך לפי כל ההערכות הן יהיו פורמליות בלבד - ועופר עיני יזכה בתפקיד בקלות, לאור התמיכה הרחבה לה הוא זוכה מאבי לוזון, שפועל מאחורי הקלעים על מנת להעביר את המינוי שלו. יש לציין כי עופר עיני שימש דמות מתווכת ומגשרת מרכזית במהלך הסכסוך בקיץ האחרון בין הטוטו ומשרד הספורט להתאחדות לכדורגל.