"מעריב" מתלונן: "ישראל היום" מנסה לדרוס מתחרים

העיתון "מעריב" הגיש תלונה לרשות להגבלים עסקיים נגד דרישתו של העיתון "ישראל היום" לקבל לידיו את דומיין האינטרנט maariv.co.il

העיתון "מעריב" הגיש היום (ה') תלונה לרשות להגבלים עסקיים נגד דרישתו של העיתון "ישראל היום" לקבל לידיו את דומיין האינטרנט maariv.co.il. התלונה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין מתן מרידור ומורן אומן ממשרד אגמון ושות', היא על מה שמכנים ב"מעריב" "ניסיון לבצע מיזוג בלתי חוקי".

"ישראל היום", שרכשה מידי שלמה בן-צבי את העיתון "מקור ראשון" ואת אתר האינטרנט ששירת את "מעריב", nrg, טענה בפני בית המשפט כי הדומיין maariv.co.il, שהפנה לאתר nrg, הוא חלק מהנכסים הדיגיטליים של "מעריב", אותם רכשה במסגרת אותה עסקה.

בקבוצת "ג'רוזלם פוסט", שרכשה את "מעריב", טוענים כי בדרישה זו של "ישראל היום" הם מנסים להחליש את "מעריב השבוע", שכן אתר תחת שמו יפנה לגוף מתחרה.

נאמן העיתונים "מקור ראשון" ו"מעריב" הסכים עם גישת ה"ג'רוזלם פוסט" ותכנן להעביר את הדומיין לשליטתו. בית המשפט שלח את הצדדים להידברות, אך לאור התלונה שהוגשה הבוקר, נראה כי הצדדים לא מגיעים לכדי פתרון. היום צפוי דיון נוסף בבית המשפט בנושא.

לדברי עו"ד מרידור, "העברת הדומיין של 'מעריב' על שם 'ישראל היום', אם הייתה נעשית בעסקה רגילה, הייתה מצדיקה עסקת מיזוג. וכאן הם מנסים לקחת את זה בצורה בלתי חוקית. מה 'ישראל היום' חושבים? שמישהו ירצה לקרוא את 'ישראל היום' ויחפש את 'מעריב', או שחשוב לה להפריע ל'מעריב' להצליח לצמוח. זו הסיבה היחידה ש'ישראל היום' רוצה את הדומיין - להפריע ל'מעריב' ולפגוע בתחרות.

"כשהם קיבלו אישור מיזוג, הם לא טרחו לציין בצורה מסודרת שהם דורשים את 'מעריב', וזה לא היה כתוב במסמכים. לו היו רוצים גם את 'מעריב', הם היו צריכים להגיד את זה לנאמן, והם עושים זאת רק חודש אחרי. זו התנהלות לא תקינה".

מ"מעריב" נמסר כי "העיתון לא יירתע ולא ייכנע לפעולות הכוחניות וניסיונות ההשתלטות של 'ישראל היום'. הרצון של 'ישראל היום' לדרוס בכוח מתחרים בשוק העיתונות לא יצלח, ו'מעריב' ינקוט את כל הצעדים המתבקשים כדי לשמור על האינטרסים שלו כעיתון מוביל, היסטורי, אשר הוא חלק מההוויה הישראלית כבר עשרות שנים".

ב"ישראל היום" סירבו להגיב.