סוגת מתרחבת: תחל לשווק את מוצריה לשוק המוסדי

לקראת כניסתה לשוק המוסדי, רכשה סוגת את חברת סיגמה גריינס ליבוא וסחר בחומרי גלם וכן ציוד מתקדם ■ הרחיבה באחרונה את פעילותה לקטגוריות חדשות

אחרי שהרחיבה את פעילותה לקטגוריות הפתיתים, הקמח והמלח, חברת סוגת נכנסת גם לשוק המוסדי. ל"גלובס" נודע כי החברה, שמכרה עד היום את מוצריה לשוק הקמעונאי בלבד, תתחיל לשווק מוצרים לבתי-מלון, למסעדות וכדומה.

סוגת היא אחת מחברות המזון הגדולות בישראל, שמחזור מכירותיה השנתי עומד על יותר מ-1.5 מיליארד שקל. החברה אחראית היום ל-99.5% ממכירות הסוכר ברשתות (כולל הסוכר שהיא מייצרת תחת מותגים פרטיים), ל-65% ממכירות האורז ולמחצית ממכירות הקטניות ברשתות השיווק.

למרות חוזקה בתחומים האלה, עד היום סוגת כלל לא שיווקה מוצרים לשוק המוסדי. כניסתה לתחום צפויה להוות תחרות של ממש לשחקנים המרכזיים בשוק זה.

עוד נודע כי לקראת כניסתה לשוק המוסדי רכשה סוגת את חברת סיגמה גריינס, וזאת במקביל לרכישת ציוד מתקדם שעשוי להעניק לה יתרונות בשוק.

סיגמה גריינס היא חברה המתמחה ביבוא ובסחר של חומרי גלם מבוססי גרעינים שונים כגון קטניות, דגנים, אורז וחומרי גלם יבשים לתעשיית המזון הסיטונאי ולשוק המקצועי.

מוצרי סיגמה גריינס נרכשים מכ-50 מדינות ברחבי העולם ומחקלאי ישראל, ועוברים בהתאם לצורך תהליכי ניקוי, מיון ואריזה. עם לקוחות סיגמה גריינס נמנות חבורת תעשייה גדולות בתחום מפעלי הסלטים, האריזה, האפייה, השימורים, מוצרים קפואים ועוד.

מנכ"ל חברת סוגת, ג'יל גמון, אומר כי בכוונת סוגת להיות שחקן מרכזי בשוק המוסדי, וכי רכישת חברת סיגמה גריינס היא "צעד משמעותי בהיסטוריה של סוגת. זו בשורה לקהל התעשייתי והמקצועי, שמעתה ייהנה משירות ומוצרים ברמה המקצועית והאיכותית ביותר".

סוגת, שהוקמה על-ידי דב פטישי, נמכרה למשפחת פדרמן וב-1988 נרכשה על-ידי התאגיד הבריטי ED&F MAN בעסקת החלפת מניות, שבמסגרתה יצא התאגיד הבריטי מאחזקותיו בחברת עלית. התאגיד מוביל בתחומי הסחורות בעולם, וסוגת היא האחזקה היחידה שלו שלה יש מוצרים הנמכרים ישירות לצרכן.

לפני כ-5 שנים בנתה סוגת בית זיקוק לסוכר על שטח המפעל בקריית גת, ומכירות הסוכר לתעשייה אחראיות לעיקר (65%) הכנסותיה.

ב-4 השנים האחרונות מתחה החברה את המותג לקטגוריית הפתיתים ונכנסה לתחרות ישירה עם אסם, החלה לייצר מלח בתוספת יוד ומלח דל-נתרן, והשיקה 13 סוגי קמח מיוחד שמיוצרים עבורה על-ידי שטיבל.