הבורסה ננעלה ביציבות במחזור דליל; פריגו טיפסה 2.4%

קבוצת דלק חתמה על מזכר הבנות בלתי מחייב למכירת 47% ממניות חברת הביטוח הפניקס, בסכום של כ-1.7 מיליארד שקל ■ אלגומייזר תובעת את סמנכ"לית הטכנולוגיה הילה פז בבית הדין לעבודה בתל אביב

בורסת תל אביב / צלם: רויטרס
בורסת תל אביב / צלם: רויטרס

יום המסחר בבורסה באחד העם (א') נחתם ביציבות, כאשר מדד המעו"ף נותר ללא שינוי בעוד מדד ת"א 100 ירד בפחות מ-0.1%. זאת לאחר שביום שישי לא התקיים מסחר בניו-יורק ואילו באירופה הסתיים המסחר במגמה מעורבת. במניות דואליות מרכזיות נפתחו פערים חיוביים אולם מנגד ההסלמה הבטחונית השפיעה לשלילה על המסחר. מחזור המסחר נותר נמוך והסתכם בכ-392 מיליון שקל.

ההסלמה באירועים הבטחוניים בדרום ובארץ בכלל המשיכה להעיק על המסחר. חיל האוויר תקף הלילה 10 מטרות ברצועת עזה לאחר שהירי לעבר יישובי הדרום התרחב אתמול גם לבירת הנגב: רקטת גראד שוגרה לעבר באר שבע. מערכת כיפת ברזל יירטה את הרקטה בהצלחה. זמן קצר לאחר מכן שוגר מטח של רקטות גם לעבר אשקלון, וגם שם יירטה מערכת ההגנה חלק מהן.

בבנק לאומי ממשיכים לטעון בסקירת סוף השבוע שלהם כי הרכיב המנייתי בתיק ההשקעות ממשיך להיות האפיק המועדף לנטילת סיכון. בשוק המקומי הם ממליצים על ענף התקשורת המקומי במשקל נמוך ממשקלו במדדים המובילים. הכלכלנים ממליצים על משקל יתר משמעותי למניות חו"ל, לנוכח חולשת הביקושים המקומיים בישראל. במניות חו"ל הם ממליצים על חשיפת יתר לשווקים מתעוררים, חשיפת יתר קלה למניות אירופה, וחשיפת חסר לארה"ב.

זעזוע בבנק הפועלים

קבוצת דלק הודיעה הבוקר כי בסוף השבוע חתמה על מזכר הבנות בלתי מחייב למכירת 47% ממניות חברת הביטוח הפניקס, בסכום של כ-1.7 מיליארד שקל, בפרמיה של 16% מעל לשווי השוק של הפניקס.

ביום חמישי לאחר סיום המסחר דווח על זעזוע בבנק הפועלים : שמעון גל, ראש החטיבה העסקית בבנק הפועלים פורש במפתיע. הרקע לעזיבה - גל ניהל קשר רומנטי בהסכמה עם אחת מעובדות הבנק. (לסיפור המלא)

קבוצת עזריאלי דיווחה ביום חמישי לאחר סיום המסחר כי בישיבת הדירקטוריון שהתקיימה, לאור התדרדרות במצבו הבריאותי של יו"ר הדירקטוריון, דוד עזריאלי, מינה הדירקטוריון את בתו דנה עזריאלי כממלאת מקומו.

ביום שני בשבוע שעבר דיווחנו באתר "גלובס", כי משהו לא טוב קורה בחברת אלגומייזר . ביום שישי החברה דיווחה לבורסה כי היא תובעת את סמנכ"לית הטכנולוגיה הילה פז בבית הדין לעבודה בתל אביב על הפרת חוזה העסקתה והפרת אמונים קשה, ביצוע מעשים הפוגעים בחברה, תוך גרימת נזק רב לחברה. באלגומייזר טוענים כי פז נטשה את משרתה בחברה ודורשים מפז פיצויים כספיים.

מניית פריגו רשמה עליות לאחר שחזרה מניו-יורק עם פער חיובי של כ-1.8%. גם טבע וטאואר עולות על רקע פערים חיוביים.

"מערכת היחסים היום בתוך הנהלת טבע ובין ההנהלה לדירקטוריון היא כזו שבה הדברים מתנהלים נכון, עם כבוד הדדי ותהליכי קבלת החלטות מסודרים, ובעלי המניות מצביעים בידיים ורואים לפי המניה שנסחרת בשיא של שלוש שנים. הניסיון לערער פה כמה דברים - אני חושב שהוא לא נכון. אבל אנחנו מכבדים כל בעל מניות", כך אמר אתמול ל"גלובס" איל דשא, מנהל הכספים הראשי של טבע, בעקבות הודעת העמדה שפרסמו המשקיע האקטיביסט בני לנדא ורות חשין, דירקטורית לשעבר בחברה ובת למשפחת מייסדים (גיסתו של אלי הורביץ ז"ל). השניים קוראים להתנגד לבחירתו המחודשת של עו"ד אורי סלונים לדירקטוריון, ומתנגדים לרכישת כיסוי ביטוחי לדירקטורים. האסיפה תתקיים בסוף החודש.